Plaše nas telefoni i pametni satovi, ali ovo su najgori proizvodi po pitanju privatnosti: Svi ih imamo
Svaka automobilska kompanija koju su pregledali stručnjaci za bezbednost iz Mozile nije prošla ključne bezbednosne testove.
- Izražavamo zabrinutost zbog mogućnosti da bi naši pametni satovi s pristupom internetu mogli biti upotrebljeni za špijuniranje. Ali, automobilske marke su tiho ušle u ovaj posao i pretvorile svoje vozila u moćne uređaje za prikupljanje podataka - stoji u objavi istraživača iz Mozile, piše portal Pop Science.
Zbog toga istraživači upozoravaju da "vozila koja se hvale najnovijom tehnologijom" sada poseduju "nevjerovatnu sposobnost prisluškivanja, praćenja i prikupljanja informacija o vašim aktivnostima i putovanjima u vašem automobilu".
Loše ocene imaju gotovo svi veliki automobilski giganti, uključujući Ford, Subaru, Džip, BMW, Hondu, Ševrolet i Nisan, među ostalima. Tesla se nalazi na dnu liste.
Stručnjaci tvrde da gotovo 85 odsto proizvođača automobila deli podatke o vlasnicima vozila sa posrednicima i drugim kompanijama. Čak 19 od 25 kompanija prodaje naše lične podatke trećim stranama, dok gotovo 55 odsto njihovih politika privatnosti dopušta proizvođačima deljenje naših informacija sa vladinim agencijama i policijom. Zahtev za deljenje podataka može se lako postaviti, bez potrebe za sudskim nalogom.
Osim toga, situaciju čini još jezivijom činjenica da najmanje dve kompanije, Nisan i Kia, u svojim politikama privatnosti izričito spominju dve kategorije podataka nazvane "seksualna aktivnost" i "seksualni život." Točan sadržaj ovih kategorija nije jasan, ali novi automobili često su opremljeni mikrofonima i kamerama. Čak i ako su ti podaci anonimni, svako tko razmišlja o kupovini novog automobila trebalo bi posebno da obrati pažnju na ove aspekte.
(Telegraf Biznis)
Video: Naličje operacije "Bugatti-Rimac": Nemci kontrolišu većinski paket hrvatske kompanije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.