Auto-kompanije pod presijom: Moraju da proizvode više električnih automobila, a ovo je rok za to
Pojačava se pritisak na automobilske firme da ispune stroge kvote za prodaju električnih automobila, uprkos tome što se u Britaniji odlaže zabrana prodaje novih vozila na benzin i dizel.
Od januara 2024, nešto više od petine prodatih vozila mora da bude električno, a očekuje se da će cilj dostići 80% do 2030. godine, piše BBC.
Vlada je potvrdila da će politika ostati takva, iako je premijer Riši Sunak najavio da će zabrana benzina i dizela biti pomerena na 2035. godinu.
Firme koje ne ispune kvote mogu biti kažnjene sa 15.000 funti po automobilu.
Insajderi iz industrije rekli su da će kvote biti "nategnute", da bi proizvođači to postigli, jer bi odlaganje zabrane vezane za benzince i dizelaše moglo otežati prodaju e-automobila, dok je Auto Trader sugerisao da bi kompanije mogle da smanje cene kako bi povećale prodaju i ispunile ciljeve.
Sunak je branio odluku vlade da povuče zabranu, insistirajući na tome da će Velika Britanija svakako ispuniti svoje neto nulte ciljeve.
Ali, postojala je neizvesnost u vezi sa tim da li će promena zabrane uticati na kvote za prodaju električne energije, pre nego što je poslovni sekretar Kemi Badenoh potvrdio da će obaveza o takozvanom vozilu sa nultim emisijama ostati na snazi.
Očekuje se da će ova norma zahtevati od proizvođača automobila da obezbede da 22% prodatih vozila budu električna sledeće godine i da se broj e-vozila povećava svake godine nakon toga, sve dok se dođe do 80 procenata.
Ciljevi za prodaju električnih automobila znače da najviše 20% ili manje procenata novih automobila prodatih do 2030. može biti na benzin ili dizel, a neki od njih će verovatno biti hibridi.
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Džoni
Hoće na silu da nateraju ljude da kupuju ev vozila i na silu da ih prodaju! Kakav je ovo ludački lobi
Podelite komentar
miki
Zar ti koji to guraju ne shvataju da je cena E vozila previsoka. Da bi to išlo cena mora biti niza i do 30%. Cena E vozila je puno jeftinija u proizvodnji od benzinskog
Podelite komentar