• 4

Vreme čitanja: oko 3 min.

Dejan Turk: Balans između profitabilnosti i uticaja na kvalitet života će postati imperativ

Vreme čitanja: oko 3 min.

  • 4
Dejan Turk Foto: Promo/ SUBAKOV
  • Kako biste opisali evoluciju ESG strategija srpskih kompanija tokom poslednjih nekoliko godina?

Potreba za zajedničkim i usaglašenim delovanjem u oblasti održivog razvoja dovela je do napretka u pristupu ovoj temi. Pre svega nekoliko godina održivi razvoj je od nečeg što je bilo poželjno, ali ne nužno, postao neophodni element poslovanja kompanija. ESG koncept se inkorporirao u svakodnevno poslovanje, donoseći sa sobom kvantifikaciju, merljive ciljeve, konkretne korake koje kompanije moraju da preduzmu, kao i stroge standarde u izveštavanju o napretku na putu ka održivosti. Danas je jasno da svako poslovanje koje teži održivosti mora da razmišlja o načinu na koji ostvaruje ekonomski rast. Uspostavljanje balansa između profitabilnosti i uticaja koji imamo na kvalitet života vrlo brzo će postati imperativ, a kompanije koje koje proaktivno prihvataju i zagovaraju zaštitu životne sredine biće bolje pozicionirane za dugoročni uspeh u sve svesnijem i povezanijem svetu.

  • Konkretno A1 najveće napore ulaže u ekološki segment. Zašto ste se opredelili za ovaj pravac i koje ste ključne inicijative do sada pokrenuli kako biste smanjili svoj ekološki otisak?

Dolazimo iz industrije koja je veliki potrošač električne energije, pa je i fokus naših ESG aktivnosti usmeren pre svega na povećanje udela obnovljivih izvora energije u našem energetskom miksu i povećanje energetske efikasnosti, sa ciljem postepenog postizanja karbonske neutralnosti i poslovanja u skladu sa principima cirkularne ekonomije. Obavezali smo se da do kraja 2023. godine postavimo 5.600 solarnih panela na našim baznim stanicama što je dovoljno energije za napajanje čak 750 domaćinstava. Više od dve godine koristimo zelenu električnu energiju, pa je preko 1.000 naših baznih stanica povezano sertifikovanom električnom energijom iz obnovljivih izvora našeg distributera.

Na nivou celokupne A1 Grupe postavljeni su ambiciozni ciljevi kao što su smanjenje emisije štetnih gasova i povećanje energetske efikasnosti za 80% što je dovelo do prepoznavanja kompanije kao jedne od najboljih telekomunikacionih firmi u Sustainalyticsu (ESG rejting), sa sedmim mestom među 219 kompanija širom sveta. Za nas, ova predanost ekološkom segmentu se ne ogleda samo u internim poslovnim praksama, već i u širenju svesti među korisnicima, zaposlenima i društvu.

  • Nedavno ste uveli Eco Rating - metodologiju koju su pokrenuli veliki globalni igrači kakvi su Vodafone, Orange, T mobile... Šta vas je podstaklo da se kao kompanija uključite u ovu inicijativu?

Pametni telefoni su ono bez čega ne možemo zamisliti svakodnevicu. U vreme kada je briga o životnoj sredini imperativ i za kompanije i za pojedince, smatramo da je neophodno da korisnicima omogućimo transparentan pristup svim informacijama pa tako i onim o ekološkom uticaju mobilnih telefona koje koriste i pružimo im priliku da smanje svoj ekološki otisak. Ujedno, želimo da podstaknemo proizvođače da smanje negativni ekološki uticaj uređaja.

Eco Rating koja procenjuje uticaj celokupnog procesa proizvodnje, transporta, upotrebe i odlaganja mobilnih telefona na životnu sredinu i na osnovu toga daje ukupan rezultat na skali od 1 do 100. Što je rezultat veći, bolje su performanse uređaja u pogledu održivosti, a njihov uticaj na životnu sredinu manje štetan. Osim toga želimo da ih podstaknemo da razmišljaju i šire od samog odabira uređaja, zbog smo uveli i produženu garanciju odabranih telefona sa višom Eco Rating ocenom na 3 godine.

  • Dolazak Erin Brokovič na A1 Talk predstavlja izuzetan događaj i inspiracija koju Erin Brokovič nosi iz svog ekološkog aktivizma je neosporna. Kako vidite da će Erin Brokovič svojim prisustvom dodatno osnažiti i motivisati poslovnu zajednicu da preduzmu korake ka održivijoj budućnosti?

Tokom protekle tri godine, A1 Talk je izrastao u nezaobilazan događaj u poslovnom svetu, pružajući predstavnicima domaćih kompanija priliku da saslušaju i razgovaraju sa istaknutim ličnostima iz sveta tehnologije, biznisa i ekologije. Erin Brokovič je već više od 20 godina simbol borbe za zaštitu životne sredine. Iako je prva pomisao većine ljudi kada se pomene njeno istoimeni film i slučaj protiv kalifornijske kompanije Pacific Gas & Electric, Erin je predsednica firme Brockovich Research & Consulting i i radi na ekološkim projektima širom sveta. Verujem da će njen dijalog sa srpskom poslovnom zajednicom biti snažan katalizator da još većim koracima nastavimo ka etičnijoj, odgovornijoj i ekološki svesnijoj budućnosti.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>