Vreme čitanja: oko 2 min.
Srpske kompanije na najvećem sajmu prehrambene industrije: Dogovoreni poslovi od 13 mil. evra
Vreme čitanja: oko 2 min.
Na sajmu u Kelnu učestvovalo je 36 naših kompanija
Na Međunarodnom sajmu prehrambene industrije "Anuga" u Kelnu učestvovalo je 36 kompanija iz Srbije, koje su održale skoro 3.000 bilateralnih sastanaka sa potencijalnim kupcima i, prema prvim analizama, dogovorile nove izvozne poslove vredne 13 miliona evra.
Promociju naših firmi na ovoj prestižnoj svetskoj manifestaciji već tradicionalno organizuju Privredna komora Srbije (PKS) i Razvojna agencija Srbije (RAS), a za srpske proizvode najviše su bile zainteresovne kompanije iz EU, SAD, Kanade, Rusije, Kine, Japana, Koreje, Indije, saopštila je PKS.
Sa predstavnicima zemalja Bliskog istoka takođe su održani važni sastanci i otvorena šansa za nove poslovne aranžmane, ističe Zorana Delić iz PKS.
Predstavnica PKS podseća da je na ovogodišnjem sajmu u Kelnu od 7. do 11. oktobra, nastupio rekordan broj kompanija iz Srbije koje su svoju izvoznu ponudu predstavile na dva nacionalna paviljona, u dve hale - jednoj za gotove i drugoj za smrznute proizvode.
Neke kompanije su prvi put uz podršku PKS i RAS promovisale svoje proizvode na sajmu "Anuga", a predstavnici ovih firmi ne kriju zadovoljstvo poslovnim prilikama koje su im otvorene.
Rezultat učešća, po njegovim rečima, su kontakti i konkretni dogovori sa stranim kupcima, a bila je i odlična organizacija PKS i RAS.
O sajmu
„Anuga“ je najveći svetski sajam prehrambene industrije i najznačajniji za sve proizvođače širom sveta. Sajam se održava svake druge godine, a ove godine predstavljen je širok asortiman srpskih gotovih i smrznutih proizvoda.
Sa oko 140.000 profesionalnih posetilaca i 7.900 izlagača iz 118 zemalja „Anuga 2023“ nadmašila je sva očekivanja. Udeo stranih izlagača iznosio je 94 odsto, a rekordan je udeo stranih posetilaca od 80 odsto.
Te brojke stavljaju „Anugu“ na prvo mesto među globalnim sajmovima hrane u svetu. I ove godine poseban je fokus bio na KOŠER proizvodima koji odgovaraju jevrejskim pravilima ishrane, kao i HALAL proizvodima koji su sve više traženi u Istočnoj i zapadnoj Evropi. To daje prednost srpskim kompanijama koje poseduju ove sertifikate kao dodatu vrednost njihovim proizvodima i veću mogućnost za plasman na različita tržišta, navedeno je u saopštenju PKS.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.