• 0

Vreme čitanja: oko 1 min.

Hakeri koriste ime poznate banke u Srbiji: Ako ste "naseli", evo šta da uradite

Vreme čitanja: oko 1 min.

U mejlu se traži da ažurirate i obnovite pristup opciji mobilnog bankarstva

  • 0
internet prevara sa mejlovima banaka Foto: Shutterstock

Ukoliko ste u proteklih nekoliko dana primili imejl poruku od svoje banke sa naslovom "Poslednji podsetnik", "Važno je", "Upozorenje" ili "Pažnja", nemojte ga otvarati, koliko god da vam primamljivo zvuči.

Redakciji Telegraf Biznisa javilo se više čitalaca, koji su se požalili da dobijaju mejlove navodno od Erste Banke, u kojima im se traži da ažuriraju i obnove pristup opciji mobilnog bankarstva.

"Vaš uređaj pristupa mBanking aplikaciji će isteći za dva dana. Da biste pristupili aplikaciji, morate je ažurirati i obnoviti pristup vašem uređaju", stoji u telu mejla, uz link preko kojeg možete izvršiti ažuriranje.

Ukoliko obratite pažnju, videćete da mejl čak i ne dolazi sa zvanične mejling adrese banke. Jasno je da u pitanju još jedna vrsta internet prevare, a Telegraf Biznis kontaktirao je zvaničnike Erste Banke, koji su potvrdili da su svoje klijente obavestili o tzv. fišingu.

- Prošle nedelje, tačnije u ponedeljak, 16. oktobra, putem lažnog mejla u ime različitih banaka, uključujući i Erste Banku, određenom broju klijenata su poslata obaveštenja pod različitim naslovima poput Poslednji podsetnik, Važno je, Upozorenje, Pažnja, da je neophodno da se ažuriraju podaci kako bi i dalje imali pristup mBanking aplikaciji.

Mi smo tog dana putem našeg sajta, mejla, društvenih mreža, obaveštenja u okviru aplikacija za elektronsko bankarstvo i Viber poruka, upozorili naše klijente da se radi o fišingu, odnosno o pokušaju krađe podataka. Naveli smo i da ukoliko dobiju takav mejl, da ga odmah obrišu i da ni u kom slučaju ne otvaraju link. Takođe smo ih podsetili da Erste Banka nikada ne bi putem linka tražila da unose lične podatke. Posavetovali smo ih da ukoliko su ipak slučajno uneli svoje korisničko ime i šifru putem ponuđenog linka, da odmah promene šifru i da pozovu naš Kontakt centar - navodi se u odgovoru Erste Banke.

Dodaju da je tim zadužen za bezbednost zaustavio ovaj pokušaj prevare.

(Telegraf Biznis)

Video: Probali smo Starlink u Srbiji, Maskov sistem za besplatan internet o kojem trenutno svet bruji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>