• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Avio-kompanije u borbi protiv troškova: Na smanjenom taksiranju aviona štede se milioni dolara!

Vreme čitanja: oko 3 min.

Čitava istraživanja i projekti su urađeni kako bi se ubrzao prolazak putnika kroz gejtove na aerodromu i kako bi se uštedelo gorivo, pre nego što avion poleti

  • 0
avioni, avio kompanija, American Airlines Outlook Foto: Tanjug/AP

Ako vam se desilo da sa nestrpljenjem gledate u sat dok se probijate kroz gužvu na aerodromu i strahujete da nećete stići da se ukrcate na vreme - ne brinite. Niste jedini. Zaista samo nekoliko trenutaka čini razliku između vašeg ulaska u avion i propuštanja leta, što se opet reflektuje na vaše dalje planove i planove avio-kompanija. 

Sada je, tvrde mnogi avio-prevoznici, tome došao kraj!

Ušteda vremena postala je imperativ ne samo za vas, nego i za prevoznike, koji gledaju da smanje troškove gde god mogu.

Velike avio-kompanije rešile su da uvedu razna nova pravila i strategije koji bi mogli da dovedu do smanjenja troškova i efikasnijeg poslovanja.

Ušteda u vremenu i potrošnji goriva

Neka od ovih pravila trebalo bi da budu isprobana tokom praznične sezone, godinu dana nakon sloma koji je zaustavio hiljade putnika krajem 2022. širom Sjedinjenih Američkih Država. 

Neka poboljšanja su već uvedena daleko od očiju javnosti: Ameriken erlajns (American Airlines - AA) počela je sa primenom nove tehnologije za dobijanje gejtova (prolaza) za letove na Međunarodnom aerodromu Fort Vort u Dalasu, drugom najprometnijem aerodromu na svetu i najvećem američkom čvorištu za letove sa čak 135 gejtova.

Zahvaljujući novim procedurama, avio-kompanije su uštedele u proseku po dva minuta u taksiranju aviona (prelasku sa piste do aerodromske zgrade odnosno terminala i obratno), što je na dnevnom nivou donosilo uštedu do 11 sati vremena, ali i uštedi velike količine goriva!

Prema proračunima koji su napravljeni u kompaniji Ameriken erlajns, ovaj sistem godišnje donosi uštedu od skoro 5,3 miliona litara goriva (1.4 miliona galona).

Osim skraćenja vremena taksiranja, prema rečima izvršnog direktora kompanije AA Dejvida Sejmura, ova poboljšanja su dovela i do drastičnog smanjenja zagušenja gejtova, zbog čega je često dolazilo do odlaganja letova i velikih kašnjenja.

Takozvani Smart gejting program primenjen je i na Međunarodni aerodrom Šarlot Daglas, Međunarodni aerodrom Majami, Nacionalni aerodrom Ronald Regan u Vašingtonu i na Međunarodni aerodrom O'Hare u Čikagu, rekao je Sejmor, dodajući da avio-kompanija razmatra korišćenje tehnologije i u Feniksu.

U prvih osam meseci ove godine, 76,4% američkih letova stiglo je sa zakašnjenjem manjim od 15 minuta u odnosu na planirano vreme dolaska, što tamošnje vlasti smatraju kao dolazak na vreme.

Brže ukrcavanje

Kompanija AA nije jedina koja je rešila da "sreže" troškove.

Junajted erlajns (United Airlines) je prošlog meseca pokrenula novu proceduru ukrcavanja za ekonomsku klasu, gde se prvo smeštaju putnici na prozorskim sedištima, zatim u sredini, a zatim u prolazu. Time su uštedeli do dva minuta vremena po letu prilikom ukrcavanju u avion.

Još jedan prevoznik, Sautvest erlajns (Southwest Airlines) je pokušao da uštedi vreme prilikom ukrcavanja, pokušavajući sve: od vidljivijih putokaza, do muzike u mostu kroz koji se ukrcavate u avion: uz brže ritmove i putnici su se kretali brže!

Lou-kost kompanija Frontier erlajns (Frontier Airlines) pokušava da ubrza ukrcavanje u avion koristeći klasične pokretne stepenice i više ulaza umesto mosta kroz koji se ukrcavate u avion!

"Ako želite da brže napunite svoju letelicu, koristite dva ulaza, umesto jednog", bio je jednostavan Bari BIfl, izvršni direktor te kompanije sa sedištem u Denveru, koji pregovara sa nekoliko aerodroma da poveća tu vrstu ukrcavanja, bez tradicionalnog mosta.

"Za dve godine oko jedne trećine naših letova će se prebaciti na ovu vrstu ukrcavanja. Tako ćemo uštedeti čak 10 minuta na taksiranju, parkiranju, ukrcavanju i iskrcavanju, drugom taksiranju i poletanju", izračunao je on.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>