Početak izgradnje auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad
Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović prisustvovao je danas, zajedno sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goranom Vesićem, na trasi kod Borče, početku radova na izgradnji auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, čija će ukupna dužina iznositi 105,4 kilometra, od čega će poslednjih 5,5 kilometara biti brza saobraćajnica.
Izgradnja obuhvata deonice od Beograda do Zrenjanina, dužine 67,66 kilometara, i od Zrenjanina do Novog Sada, dužine 37,74 kilometra, kao i izgradnju paralelnog nekomercijalnog puta, dužine oko 25 kilometara na potezu Novi Sad – Zrenjanin.
Izvođač radova je kineska kompanija „Šandong“.
Na trasi auto-puta planirana je izgradnja četiri velika mosta (dva mosta preko Tamiša, most preko Begeja i most preko Tise) i četiri mosta preko kanala i prolaza za put, kao i preko ukrštaja sa prugom, 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta.
Projektovana brzina biće 130 kilometara na čas na auto-putu, odnosno 100 kilometara na čas na delu brze saobraćajnice.
Planirana je i rehabilitacija, modernizacija i dogradnja postojeće mreže državnih puteva prvog i drugog reda u zoni koridora.
Ovaj putni pravac predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije, koji treba da ubrza i učini efikasnijim postojeće saobraćajne tokove na magistralnom pravcu od Beograda ka Zrenjaninu i Novom Sadu.
Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović zahvalio je predsednicima NR Kine i Republike Srbije, prilikom čijeg je poslednjeg susreta u Kini ministar Vesić potpisao ugovor za izgradnju ovog važnog i velikog auto-puta.
- Brojne opštine koje se nalaze na samoj trasi auto-puta, ali i neposredno uz nju, dobiće veliki podsticaj, pre svega za ekonomski razvoj, za nova radna mesta, za bolji život svih porodica koje se nalaze ovde, ali i na drugim mestima u kojima se u Srbiji gradi. To je možda najvažnija vest nakon izgradnje ovog auto-puta - rekao je Mirović i dodao da će se auto-put graditi u narednih četiri do pet godina, ali da se već sada može zamisliti njegova važnost u novim industrijskim zonama i novim kompanijama u blizini auto-puta, jer investitori traže da imamo uređenu infrastrukturu.
To će, prema Mirovićevim rečima, biti zamajac pre svega za saobraćaj, za bezbednost i sigurnost onih koji putuju, za skraćivanje vremena putovanja, a samim tim i za uštedu novca, kao i podsticaj za razvoj turizma.
- Verujem da svi građani mogu da vide da se naša zemlja razvija brže nego ikada, posebno ovde u Vojvodini, gde se gradi Fruškogorski koridor, počinje izgradnja ovog velikog auto-puta, gradi se brza pruga od Novog Sada do Subotice, koja će biti završena u narednih godinu dana, a uskoro nas očekuje i izgradnja ′Smajlija′ od Sombora do Kikinde. To će promeniti lice naše zemlje. Verujemo u ove ljude koji su zajednički uspeli da realizuju brojne važne projekte u našoj zemlji - rekao je Mirović i dodao da će građani, nakon što ovaj auto-put bude završen, od Beograda do Zrenjanina stizati za 30 minuta, a od Zrenjanina do Novog Sada još brže.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da se trenutno u Srbiji gradi 465 kilometara saobraćajnica.
- Auto-put Beograd – Zrenjanin – Novi Sad znači život za Banat i vezu Banata sa Beogradom i Novim Sadom. Ako pogledamo sve puteve i saobraćajnice koje se grade u Srbiji, možemo da konstatujemo da je Banat bio veoma zapostavljen i u železničkom i u drumskom saobraćaju. Zahvalan sam Igoru Miroviću i Pokrajinskoj vladi što su nam pomogli da veoma brzo dobijemo sve dozvole, Opštini Palilula i svima drugima koji su učestvovali, kao i ambasadoru Narodne Republike Kine u Beogradu na podršci - rekao je ministar Vesić.
Vesić je naveo da će se od Beograda do Zrenjanina putovati tačno pola sata, a od Zrenjanina do Novog Sada mnogo kraće.
- Ovo je auto-put života, koji će zaista oživeti Banat i dovesti nove investicije - istakao je Vesić.
Ministar je dodao da će u okviru programa rekonstrukcije lokalnih pruga biti pokrenuta obnova pruge koja vodi od Pančeva prema Kikindi, Senti i Subotici, u dužini od 200 kilometara.
- U saradnji sa Svetskom bankom radimo i na projektovanju auto-puta Beograd – Vršac – rumunska granica, kao što radimo i na rekonstrukciji pruge na tom pravcu. Kada sve to završimo, onda zaista možemo da očekujemo pravi procvat u tom delu zemlje, povratak ljudi i dolazak investitora. I da – pored toga što je jedan od najlepših delova Srbije – Banat postane i jedan od njenih najrazvijenijih delova“, naveo je Vesić.
Ambasador NR Kine u Republici Srbiji Li Ming čestitao je svima koji učestvuju u ovom važnom projektu, istakavši da su prethodnih godina kineske kompanije uključene u brojne značajne infrastrukturne poduhvate u našoj zemlji. On je dodao da se srpska ekonomija dobro razvija, te da nas čeka svetla budućnost i veliki potencijal za dalju saradnju srpske i kineske vlade i kompanija u raznim oblastima.
Predstavnik kompanije „Šandong“ Džang Đen Čao rekao je da ta kompanija već deset godina uspešno radi u našoj zemlji te da će, uz podršku vlada Kine i Srbije, i ovaj auto-put biti kvalitetno urađen i završen u predviđenom roku.
(Telegraf Biznis)
Video: Ministarka energetike Dubravka Đedović Handanović se oglasila nakon vanredne sednice Vlade Srbije
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ud
Idite svi vi u Kinu,i ponesite i auto put !
Podelite komentar
LEPIMICA
Ajde i da to docekamo.
Podelite komentar