• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Šefa Rajanera čeka bonus od 100 miliona evra: Samo treba da se ispuni jedan od ova dva uslova

M. P.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Akcije Rajanera porasle su za 18.99 evra do kraja prošle nedelje, dovodeći O'Lirija bliže pragu koji bi mogao da izazove ogromnu isplatu

  • 0
Majkl O'Liri, Michael O'Leary Majkl O'Liri / Foto: Profimedia/Kenzo TRIBOUILLARD/AFP

Šef Rajanera, Majkl O'Liri, ide ka potencijalnom bonusu od 100 miliona evra (86 miliona funti) koji bi bio među najvećim u istoriji evropske kompanije, nakon što su akcije te avio-kompanije dostigle rekordno visok nivo.

Akcije Rajanera porasle su za 18.99 evra do kraja prošle nedelje, dovodeći O'Lirija bliže pragu koji bi mogao da izazove ogromnu isplatu.

Akcije u avio-kompaniji moraju ili dostići 21 evro i ostati tamo 28 dana, ili kompanija mora da prijavi godišnji profit nakon oporezivanja od 2,2 milijarde evra, da bi O’Liri naplatio bonus, što je dogovoreno 2019.

Tada bi O'Liriju bile date opcije za akcije, pravo da kupi vlasnički kapital po sniženoj ceni, navodi Fajnenšel tajms, koji je prvi izvestio o mogućem bonusu prenosi Guardian.

O’Liri bi mogao da kupi 10 miliona akcija po ceni od 11,12 evra, što znači da bi mogao da kupi akcije u vrednosti od 210 miliona evra za 111,2 miliona evra, čime bi ostvario trenutni profit od 98,8 miliona evra.

Bonus za nove akcije rezultat je šeme podsticaja dogovorene 2019. godine, koja je prvobitno trebalo da istekne 2024. godine, ali je produžena do 2028. u decembru prošle godine. U to vreme, cena akcija avio-kompanije bila je ispod 13 evra.

Finansijski analitičari koji prate firmu predviđaju prosečnu ciljanu cenu akcija od 24 evra u sledećih 12 mjeseci, prema podacima iz Bloomberga, što bi O’Lirija lako stavilo iznad praga za prikupljanje bonusa.

Manje je verovatno da će to postići zahvaljujući dobiti firme, za koju je Rajaner predvideo da će dostići najviše 2.05 milijardi evra, u poređenju sa ciljanim bonusom od 2.2 milijarde evra. Kompanija je uspela da zaradi na ponovnom rastu avio-saobraćaja i procvatu prosečnih cena karata nakon pandemije.

Najavili su da planiraju da udvostruče broj putnika u sledećih 10 godina.

- Sve dok ne učinimo nešto glupo, što je svakodnevni izazov u ovoj industriji, nastavićemo da brišemo pod sa svim drugim vazduhoplovnim prevoznicima u Evropi - rekao je O’Liri za Finenšl Tajms ranije ove godine.

(Telegraf Biznis)

Video: Avionom i do Zlatibora: Gradi se aerodrom za male sportske avione

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>