• 1

Vreme čitanja: oko 2 min.

Raspisan tender za izradu PDR-a i idejnog projekta za motoput od Novog Sada do Bačke Palanke

Ekipa Biznisa

Vreme čitanja: oko 2 min.

Vesić je istakao da ovaj projekat podrazumeva izgradnju nove saobraćajnice koja će biti alternativa postojećem državnom putu IB reda broj 12

  • 1
Goran Vesić, Moravski koridor, Kruševac Foto: Predrag Mitić

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je Javno preduzeće “Putevi Srbije” raspisalo javnu nabavku za izradu Plana detaljne regulacije i Idejnog projekta sa Studijom opravdanosti za izgradnju brze saobraćajnice (motoputa) na deonici Novi Sad - Veternik - Futog - Begeč - Gložan - Čelarevo - Bačka Palanka.

Vesić je istakao da ovaj projekat podrazumeva izgradnju nove saobraćajnice koja će biti alternativa postojećem državnom putu IB reda broj 12.

Prema njegovim rečima, koridor buduće saobraćajnice planiran je od priključenja na saobraćajnicu u zoni petlje Sever, koja povezuje autoput E-75 sa Bulevarom Evrope i Rumenačkim putem u Novom Sadu, preko raskrsnice sa državnim putem IIA reda broj 111 na deonici Novi Sad – Rumenka i preko planiranih raskrsnica kojima je sa predmetnom saobraćajnicom potrebno povezati naselja Veternik, Rumenka, Futog, Gložan i Čelarevo, do raskrsnice sa državnim putem IB reda broj 12 na obilaznici oko Bačke Palanke koja ujedno predstavlja i kraj nove saobraćajnice.

- Ova saobraćajnica trebalo bi da bude projektovana kao brza saobraćajnica (motoput), u skladu sa propisima. U planu je da ima četiri vozne trake od po 3,5 metara, četiri ivične trake od po pola metra, razdelnu traku od četiri metra i dve bankine od po metar i po. Planirana brzina kretanja vozila je 100 kilometara na čas - kaže Vesić i dodaje da je u planu projektovanje benzisnkih pumpi, te mesta za punjenje vozila na električni pogon, odmorišta, parkirališta i drugih objekata.

Vesić dodaje da će nova brza saobraćajnica biti veza Bačke Palanke i jugozpadne Bačke sa Novim Sadom i autoputem E-75, kao i najkraća veza Novog Sada sa Hrvatskom preko graničnog prelaza Bačka Palanka.

- Izgradnjom ovog putnog pravca stvaraju se uslovi za bolju pristupačnost celog regiona, podizanje njegove konkurentnosti, kao i razvoj Južnobačkog okruga, posebno Bačke Palanke i Novog Sada, kao i naselja koji se nalaze u zoni trase puta - kaže Vesić.

Vesić podseća da se trenutno saobraćaj odvija državnim putem IB reda koji ide od Bačke Palanke, naselja Čelarevo i Gložan i prolazi kroz centralni deo Begeča, Veternika i Futoga, kao i kroz gradsko jezgro Novog Sada što značajno povećava vreme putovanja.

Prema njegovim rečima, pored problema sa gužvom u ovim mestima, veliki je broj teretnih vozila i ugrožena je bezbednost saobraćaja, posebno u naseljenim mestima.

- Značaj realizacije ovog projekta se ogleda i u poboljšanju saobraćajnih uslova, bezbednog odvijanja saobraćaja i smanjenja vremena putovanja od autoputa do Bačke Palanke i graničnog prelaza, kao i poboljšanju uslova života lokalnog stanovništva koji je ugroženo prolaskom vozila kroz naseljena mesta, što utiče na povećanje rizika u saobraćaju i zagađenje životne sredine - zaključio je Vesić.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Светло у тами

    2. januar 2024 | 15:43

    Лепо, лепо! А хоће ли бити каквих важних улагања у југ Србије, у Врање, Ц. Трава, и тако то, нпр. нека јача предузећа и нови магистрални и локални путеви, или и даље остаје само улагање у север Србије, тј. по Војводини, а поготову Београду?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>