Vučić na obilasku radova na najdužem tunelu u Srbiji: "1. decembar 2026. godine je za nas Dan D"

M. P.
M. P.    ≫   
Čitanje: oko 3 min.
  • 76

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao jeradove na tunelu Iriški venac, koji se gradi u okviru budućeg Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume.

Zajedno sa Vučićem radove obilaze i pokrajinski premijer Igor Mirović, ministar građevinarstva Goran Vesić, direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak, kao i predstavnici kineske kompanije CRBC.

Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i građevinski je najzahtevnija tačka Fruškogorskog koridora i to će biti najduži tunel u Srbiji od čak 3,5 kilometra. Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.

- Završava se u junu 2026. godine, stvarno mislim da je to drugo lice Srbije. Sve mora da se završi 1. decembra 2026, taj dan je za nas dan D - rekao je Vučić.

Najavio je da će biti ubrzani projekti koji idu ka crnogorskoj granici i da se planiraju novi projekti.

- Ove godine do kraja juna u skladu sa zakonom, svi ovi ružni objekti na našim autoputevima sa strane, urušene pumpe, nezavršena izgradnja, ili će sve da se ruši ili će da urede da to izgleda pristojno.

- Razmišljamo da pomognemo vlasnike privatnih salaša, ima ih stotinu i nešto u Vojvodini. Hoćemo to da podstaknemo, da pomognemo etno-kuće u Centralnoj Srbiji i hoćemo da nađemo 2 milijarde da bismo obnovili lokalne i regionalne puteve.

Predsednik je rekao  da će ove godine biti završeno 167 kilometara autoputa, a da je u  toku izgradnja 642 kilometara.

- Sremska Rača-Kuzmin (19 kilometara), najmanje do Trstenika, a biće pokušano 28 kilometara do Vrnjačke Banje. Autoput Adrani-Preljina, 40 i nešto kilometara, završava se brza saobraćajnica 54 kilometara Šabac-Loznica i auto-put do Požarevca. I 19,8 kilometara "srce naših autoputeva" Pakovraće - Požega - rekao je Vučić.

Izgradnja tunela zvanično je počela 1. maja 2021. godine i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.

Prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru. Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.

Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT. Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara drugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu.

Sistem za nadzor bi trebalo da prati i nivo zagađenja. Izgradnja Fruškogorskog koridora u dužini od 47,7 kilometara vredna je 606 miliona evra, koji će biti brza saobraćajnica sa po dve trake. U novembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači da će, kako je tada rekao ministar Vesić, prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do polovine 2026. godine i ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.

Pitanja novinara

"Sredinom 2025. godine, u maju ili junu, prosečna plata u Srbiji biće 1.000 evra, da će inflacija biti spuštena na nivou od 3 posto, da ćemo deficit dalje da spuštamo", najavio je Vučić pre postavljanja pitanja novinara.

Istakao je da je 1. decembar 2026. godine cilj da se sve završi i da nas očekuju ogromni projekti u visini čak 15 milijardi evra.

(Telegraf Biznis)

Video: Pogledajte kako izgleda brza saobraćajnica Lajkovac - Divci: Sutra zvanično otvaranje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Pejica

    2. januar 2024 | 11:03

    Све што је досада обећано то је и урађено сваки крај наше земље се инфраструктурно развија ја као грађанин сам презадовољан на постигнуте резултате.

  • Dragoje

    2. januar 2024 | 11:03

    Impresivno je kako se prate i poštuju ekološki standardi tokom izgradnje. Važno je očuvati prirodu.

  • Ceca

    2. januar 2024 | 11:03

    Očito je da se Srbija i pored opozicije razvija i ide veoma dobrim putem

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>