• 1

Vreme čitanja: oko 2 min.

PepsiCo je prošle godine dvaput povećao cene: Trgovinski lanac im izbacio sve proizvode iz prodaje

B. L.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Američka multinacionalka je baš u 2023. ostvarila rekordni profit

  • 1
Carrefour Carrefour / Foto: Shutterstock

Jedan od najvećih trgovinskih lanaca u Francuskoj, Carrefour, odlučio je da od 1. januara ove godine izbaci iz prodaje sve proizvode kompanije PepsiCo, jer su njihovi artikli lane dvaput poskupeli. Tačnije, kompanija je u dva navrata uvećala cene, a onda je najavljeno i treće poskupljenje - od ovog meseca.

Stoga je Carrefour doneo odluku da u svojoj matičnoj zemlji, ali i na još nekim tržištima gde posluje, povuče sve PepsiCo proizvode iz asortimana, uz obrazloženje da se stvara "lažna inflacija" i da se njihovi kupci na taj način pljačkaju, budući da je - paralelno sa povećanjem cena - PepsiCo zabeležio najveći profit u istoriji upravo u 2023. godini.

Rojters navodi i da je nekoliko dana pre izbacivanja proizvoda, francuski trgovac zabranio PepsiCo zbog „neprihvatljivog” povećanja cena. U stvari, kako je rekao PepsiCo, nije postignut dogovor o cenama. Američki proizvođač pića i grickalica je optužio Carrefour da "pogrešno opisuje lanac događaja".

Naravno, sporovi oko cena između prehrambenih trgovaca i njihovih dobavljača stari su kao Biblija, a ni privremene zabrane proizvoda nisu neuobičajene; ipak, ti problemi se uglavnom rešavaju.

Ali, ova aktuelna bitka - koja slovi za najveću u Evropi u domenu hrane - zaista je pomerila granice. Odnosi su, dodatno, zategnuti zbog mnoštva novih propisa koji ograničavaju prodavce da snize cene, dok "ohrabruju" dobavljače da nastave s tvrdoglavom igrom.

Najpre, vlada u Francuskoj je naredila da se godišnji pregovori o cenama između trgovaca i dobavljača završe do kraja ovog meseca umesto u martu, kako to nalaže komercijalni zakon zemlje. Drugo, zakonodavci su usvojili nova pravila koja ograničavaju mogućnost trgovaca na malo da nabavljaju proizvode na panevropskoj osnovi.

Pregovori koji se odnose na prehrambene proizvode koji se prodaju u francuskim prodavnicama podležu francuskim propisima — čak i ako se razgovori vode u drugoj zemlji. U mnogim slučajevima, ti francuski propisi diktiraju minimalne cene za proizvode.

Carrefour je, inače, izbacio još 250 proizvoda drugih proizvođača koji su tokom 2023. godine smanjili gramaže svojih proizvoda, a zadržali cene. Taj fenomen je poznat kao šrinkflacija.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • stevan sindjelić

    18. januar 2024 | 15:13

    Pa bravo!!!!!!!! A kod nas ih boli patka za potrosace bas. Bravo

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>