• 2

Vreme čitanja: oko 4 min.

Brose – Ekološka održivost u svim aspektima poslovanja

A. V.

Vreme čitanja: oko 4 min.

Pančevo je odnedavno bogatije za 35 sadnica javora, što je rezultat akcije ozelenjavanja koju je sproveo Brose, jedan od pet najvećih dobavljača u autoindustriji među kompanijama u porodičnom vlasništvu

  • 2
Brose Foto: Promo/ Brose/ Boško Timotijević, Ivan Pantić

U želji da doprinese zelenijoj budućnosti zajednice u kojoj posluje, kompanija je u ovu inicijativu uključila svoje zaposlene, kao i volontere iz institucija i organizacija sa kojima Brose blisko sarađuje. Ova akcija samo je jedan od načina na koji Brose doprinosi očuvanju životne sredine – principi ekološke održivosti predstavljaju samu srž poslovanja kompanije i njeno strateško opredeljenje.

Kriterijumi i prakse koje Brose primenjuje odražavaju najviše standarde u domenu ekološke održivosti, kako u pogledu kvaliteta proizvoda, tako i u pogledu uticaja na životnu sredinu. Kompanija posluje u skladu sa UN Global Compact – jednom od najznačajnijih inicijativa za korporativnu održivost. Osim toga, poslovni procesi kompanije Brose usklađeni su i sa ciljevima održivog razvoja koji su predviđeni UN Agendom 2030.

Imajući u vidu da je svaki treći novi automobil širom sveta opremljen bar jednim Brose proizvodom, kompanija ujedno daje značajan doprinos ekološkoj održivosti čitave autoindustrije. Ovo su samo neke od dobrih praksi iz domena održivosti od kojih Brose ne odstupa.

Brose Foto: Promo/ Brose/ Boško Timotijević, Ivan Pantić

Ugljenično neutralna kompanija – Brose je postavila kao jedan od svojih glavnih ciljeva postavio da do 2039. godine bude ugljenično neutralna kompanija. Glavna prekretnica na tom putu je 2025. godina kada se očekuje da Brose dostigne klimatsku neutralnost procesa na svim lokacijama na kojima posluje, a do 2039. godine u svim procesima u kojima učestvuje, uključujući i lanac nabavke. Od 2025. kompanija planira da koristi isključivo struju iz obnovljivih izvora, uz povećanje energetske efikasnosti za tri odsto godišnje.

Uravnotežen ekološki otisak proizvoda – Već više od dve decenije Brose primenjuje standard procene ekološkog otiska svojih proizvoda koji je razvijen unutar kompanije. Ovaj alat omogućava procenu emisije CO2 tokom celog upotrebnog ciklusa proizvoda, kako bi poboljšao njihov ekološki otisak i unapredio održivost. Ekološkoj održivosti proizvoda uveliko doprinosi i lagani dizajn i, kada god je to moguće, izbor materijala koji mogu da se recikliraju. U svim koracima razvoja proizvoda, kompanija uzima u obzir ponovo upotrebljene, reciklirane i bio-bazirane materijale, kao i cirkularni dizajn kako bi se smanjio otpad. Primera radi, recikliranjem drajvova za e-bicikle, godišnje se uštedi 240 tona emisija CO2, a cilj kompanije je da do 2030. smanji ugljenični otisak svojih proizvoda za 30%.

Brose nastoji i da objedini transport materijala i proizvoda, kako bi smanjio emisiju CO2 u proizvodnji i tokom upotrebnog veka proizvoda. Tri poslovna odeljenja (Severna Amerika, Evropa i Azija) primenile su mere poput smanjenja težine proizvoda i optimizacije logistike i tako smanjile emisiju CO2 za 345.356 tona u 2022. godini.

Mere za smanjenje emisije gasova staklene bašte – U domenu ekološki održivog poslovanja, jedan od ključnih ciljeva kompanije Brose je da smanji godišnju potrošnju energije za tri procenta do kraja 2024. godine, čime se istovremeno smanjuju emisije gasova staklene bašte. Tokom 2022. godine, Brose je sproveo 40 pojedinačnih mera na svojim proizvodnim lokacijama, sa ciljem da poveća njihovu energetsku efikasnost i smanji emisiju gasova staklene bašte. Mere koje se odnose na komprimovani vazduh, osvetljenje, hlađenje ili ventilaciju primenjene u različitim proizvodnim procesima, a donele su energetsku uštedu od 1,2 gigavat sati godišnje.

Tretman i prevencija otpada – U nastojanju da izbegne stvaranje otpada kad god je to moguće, Brose za pošiljke koristi povratnu ambalažu. Kada stvaranje otpada ipak nije moguće izbeći, kompanija ga razvrstava na svojim lokacijama, obezbeđujući efikasno odlaganje i reciklažu. I u ovom domenu Brose je postavio konkretan cilj da do kraja 2024. godine na svojim proizvodnim lokacijama smanji količine otpada za 5 odsto.

Procena ekoloških aspekata dobavljača – Kao jedan od osnivača Inicijative za odgovorni lanac snabdevanja (Responsible Supply Chain Initiative - RSCI) – programa procene koji je priznat u automobilskoj industriji kao dokaz održivih lanaca snabdevanja – kompanija doprinosi usklađenosti sa standardima životne sredine i ljudskim pravima u lancu snabdevanja. Pridržavanje najviših ekoloških standarda Brose očekuje i od svojih dobavljača i nastoji da im u tim naporima pruži podršku. I u ovom domenu kompanija se pridržava principa transparentnosti, kontinuirano ažurirajući podatke u vezi sa održivošću lanca nabavke.

Kako bi doprinela ekološkoj održivosti svog lanca nabavke, kompanija je 2020. godine pokrenula ciklus obuka za dobavljače, koje pokrivaju neophodne standarde i dodatna očekivanja koja Brose ima od dobavljača. Teme ne uključuju samo zaštitu životne sredine, već i održivo smanjenje emisija štetnih gasova u proizvodnim procesima dobavljača. Cilj ovih napora je da lanac nabavke kompanije Brose postane ugljenično neutralan, a očekuje se da će biti postignut 2039. godine

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milojko

    23. januar 2024 | 15:08

    Volem ovu “ekološku održivost”! Ha Ha Ha

  • Слађана Точиловац Шаљић

    23. januar 2024 | 12:52

    За сваку похвалу.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>