Vreme čitanja: oko 2 min.
Čuveni britanski kozmetički brend, koji ima prodavnice i u Srbiji, odlazi u stečaj
Vreme čitanja: oko 2 min.
Kakva budućnost čeka Bodi Šop?
Čuvena britanska kompanija Bodi Šop (The Body Shop) objavila je danas da odlazi u stečaj. Kompanija je objavila, a prenosi AP, da je postavila stečajnog upravnika posle više godina finansijskih problema.
Bodi Šop je u novembru 2023. godine kupila evropska firma Aurelius za 207 miliona funti.
Još uvek je rano da se za konkretne informacije, ali se postavlja pitanje šta će se desiti sa 200 prodavnica širom Ujedinjenog Kraljevstva i da li će biti otpuštanja radnika i u kojoj meri.
Kompanija FRP Savetnici nadzire stečajni proces i navodi da su dugogodišnji finansijski izazovi doveli do ove situacije.
Od svog osnivanja 1976. godine, kompanija je bila posvećena etičkom poslovanju i korišćenju prirodnih sastojaka što ju je učinilo revolucionarom u industriji.
Do 1984. godine Bodi Šop je postala neverovatno popularna, i kada su deonice objavljene na londonskoj berzi, vrednost kompanije, koja je pokrenuta sa samo 4 hiljade funti kapitala, dostigla je vrednost od 80 miliona.
Originalni vlasnik i idejni tvorac koncepta Bodi Šopa, Anita Ridik, prodala je kompaniju L'Oreal-u 2006. godine za 650 miliona funti.
Deset godina kasnije L'Oreal je prodao kompaniju brazilskoj firmi Natura za 880 miliona funti, koja je štetovala prodajom iz 2023. godine kada je dobila "samo" 207 miliona funti.
Tokom svih ovih godina previranja unutar kompanije, industrija održive i prirodne kozmetike se dramatično razvila a konkurencija uvećala. Nekada je Bodi Šop bio jedinstvena kompanija na tržištu dok sada ima veliki broj konkurenata, uključujući i one mnogo pristupačnije koji svoje proizvode prodaju u britanskim supermarketima.
Deo problema sa kojim se suočava Bodi Šop jeste što se nije mnogo promenio od svog začeća pre 48 godina.
Meri Portas, konsultant za maloprodaju, navodi da je nekada svaki odlazak u radnju predstavljao uživanje. Ono što danas nude kompanije Rituals i Lush u svojim radnjama gde opojni mirisi i atraktivno izloženi proizvodi prosto uvlače mušterije, više nije dostupno u Bodi Šop-u.
Malo je verovatno da će Bodi Šop potpuno nestati. Moguće je da će se preorjentisati i više investirati u onlajn stranu biznisa.
Ono što se preporučuje je da se kompanija posveti novoj, mlađoj publici, koja nije navikla da postoji samo jedan brend koji proizvodi prirodnu kozmetiku već sada ima veliki izbor i ne oseća lojalnost prema Bodi Šopu niti nostalgiju za prošlim vremenima.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.