• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Vesić: Otpočela tenderska procedura, brza pruga Beograd – Niš biće gotova do kraja 2028.

Ekipa Biznisa

Vreme čitanja: oko 3 min.

U maju će biti raspisana pretkvalifikacija za izvođače za drugu i treću deonicu, a za prvu deonicu najkasnije u novembru

  • 0
Goran Vesić Foto: Filip Plavčić

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da je objavljen prethodni poziv zainteresovanim stranama za vršenje nadzora nad gradnjom brze pruge Beograd – Niš, čime je otpočela tenderska procedura za izbor nadzora za izgradnju te pruge, dužine 230 kilometara čija će izgradnja, kako je rekao, početi 2025. godine.

Vesić je, gostujući na televiziji, rekao da će se raditi tri deonice i da će u maju biti raspisana pretkvalifikacija za izvođače za drugu i treću deonicu, a za prvu deonicu najkasnije u novembru.

- Izgradnja pruge od Beograda do Niša trajaće tri i po godine, jer za razliku od brze pruge prema Subotici, gde smo potpuno zatvorili saobraćaj, ovde se saobraćaj neće zatvarati već će se raditi u „prozorima“, odnosno u uslovima periodičnih obustava saobraćaja. Ne možemo da zatvorimo prugu prema Nišu, jedr bi to zaustavilo kompletan železnički saobraćaj cele južne Evrope prema srednjoj Evropi - naveo je Vesić.

Rekao je da će pruga biti gotova do kraja 2028. godine i istakao da će se vozom od Beograda do Niša stizati za sto minuta.

- U međuvremenu, već radimo prugu Niš-Brestovac, 23 kilometara, i ostaje nam 135 kilometara do granice sa Severnom Makedonijom i 50 kilometara kroz tu državu kako bismo povezali Niš i Skoplje - rekao je Vesić.

Podsetio je da je, kada je premijer Grčke Kirjakos Micotakis nedavno bio u Beogradu, na predlog predsednika Srbije Aleksandra Vučića i Grčka ušla u ovaj projekat brze pruge.

Vesić je rekao da Grčka sada rekonstruiše prugu od Atine do Soluna, a da će raditi i deo do Soluna do Idomenija, dužine 76 kilometara.

- To znači da ostaje samo da se završi deo od Skoplja do Idomenija, a pošto će Mađari do 2026. godine završiti svoj deo pruge od Budimpešte do srpsko-mađarske granice, to znači da ćemo imati 1.512 kilometara pruge između Budimpešte i Atine kroz Suboticu, Novi Sad, Beograd, Niš, Skoplje i Solun - rekao je Vesić.

Podsetio je da je urađeno 76 kilometara brze pruge između Beograda i Novog Sada, a da su u toku radovi na izgradnji 108 kilometara brze pruge između Novog Sada i Subotice što će, dodao je, biti završeno do kraja jula, te da će od 15. septembra početi testiranje koje bi trebalo da traje do tri meseca.

- Očekujemo da između 1. i 15. decembra krene prvi voz između Beograda i Subotice, a putovanje između ta dva grada brzim vozom trajaće sat i 10 minuta - rekao je Vesić.

Istakao je da će brza pruga između Budimpešte i Atine potpuno promeniti način života ljudi u Srbiji, Mađarskoj, Severnoj Makedoniji i Grčkoj jer će to, dodao je, biti izlaz ovog dela Evrope prema srednjoj Evropi.

Ministar je naglasio da je značaj izgradnje i rekonstrukcije železničke mreže i naveo da u Srbiji od 1976. godine, kada je završena pruga Beograd-Bar, do 2012. nije izgrađen nijedan kilometar nove pruge, a da je od 2012. do danas izgrađeno 134, 7 kilometara novih pruga. Kako je dodao, od 1976. do 2012. godine rekonstruisan je 31 kilometar pruga, dok je od 2012. do 2023. rekonstruisano 754, 9 kilometara postojećih pruga.

Dodao je da se intenzivno radi na uvođenju zajedničkog taga za putovanje između Srbije i Grčke što bi, dodao je, trebalo da bude pušteno do juna. Podsetio je da već funkcioniše integrisan tag sa Severnom Makedonijom, a da se o tome pregovara sa Crnom Gorom, Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i Italijom.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>