• 1
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Ovako je čuvena prodavnica varala kupce na mesu: Kad kupe nešto na sniženju, na vagi se desi promena

D. J.
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kako prenosi Consumer Reports, Walmart je tokom spora negirao da je manipulisao težinom svojih proizvoda

  • 1
Wallmart meso Foto-kolaž: Shutterstock

Poznata američka prodavnica Walmart nagodila se na iznos od 45 miliona dolara usled tužbe u kojoj su je potrošači optužili da je godinama varala na vaganju mesa. Međutim u javnost polako dospevaju detalji kako je to trgovina tačno varala svoje kupce.

Portal "Consumer Reports" nabavio je nekoliko kopija računa iz parnice iz kojih je vidljivo da su se prevare najčešće odnosile na prepakovano meso, meso peradi i ribu, kao i da su bile učestalije kod robe na akciji te da su potrošači na kraju za kilogram mesa plaćali više nego što je bila naznačena cena na deklaraciji.

Platio ceo iznos

Prema jednom primeru uključenom u parnicu, Walmart je na polici prikazivao sniženu cenu ćuretine od 98 centa za funtu (0,454 kg) dok je redovna cena na robi iznosila 1,48 dolara za funtu (0,454 kg), dakle 50 centi više.

Komad mesa težio je 15,28 funti, što znači da ga je potrošač na sniženju trebalo da plati 15,07 umesto redovnih 22,76 dolara, ipak kompanija je posegnula za trikom - prilikom obračuna, sistem je naprosto povećao težinu proizvoda upravo toliko da cena dostigne redovnu, pa je potrošač na kraju zapravo platio puni iznos umesto akcijskog.

Drugi primer odnosio se na pakovane svinjske šnicle, snižena cena na polici iznosila je 4,16 dolara za funtu (0,454 kg) dok redovna na paketu iznosi 5,17 dolara, pa bi paket težine 1,98 funti na popustu trebao koštati 9,25 umesto 10,24 dolara.

Ipak u trenutku kad ga je potrošač išao platiti, sistem je napravio isti trik kao i u prethodnom slučaju - jednostavno je povećao težinu proizvoda na 2,2 funte i time naplatio 10,24 dolara, dakle punu cenu proizvoda. Sporne račune možete pogledati ovde.

Moraju imati račun

Kako prenosi Consumer Reports, Walmart je tokom spora negirao da je manipulisao težinom svojih proizvoda, ali je ipak došlo do pregovora, a svi potrošači koji su u periodu od 19. oktobra 2018. do 19. januara 2024. godine bili oštećeni u ovoj prevari imaju pravo biti uključeni u odštetu.

Ako su zadržali račune to mogu dokazati kupovinu, ostvaruju pravo na povrat u iznosu od dva posto, odnosno najviše do 500 dolara, a mogu se prijaviti do 5. juna.

Ono što u celoj priči ostaje nerazjašnjeno jest da li trgovac namerno manipulisao cenama i težinom svojih proizvoda ili je ovdje reč o nekoj vrsti greške, prenosi Jutarnji.hr.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>