"Mnogo pre roka": Pripremni radovi na izgradnji metroa gotovi u junu
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz u Beogradu Radovan Kremić i, u ime kompanije "Power China" Jang Fen, potpisali su danas Aneks 1 Ugovornog sporazuma za radove na projektovanju i izgradnji Depoa Makiš.
Potpisivanju ugovora, kojim se pokreću aktivnosti na projektovanju Depoa beogradskog metroa, prisustvovao je potpredsednik vlade i ministar finansija Siniša Mali.
Pripremni radovi na izgradnji metroa na Makiškom polju polako privode kraju i biće završeni u junu, što je mnogo pre roka koji je bio planiran za decembar ove godine.
Ministri Mali i Vesić su se dogovorili da jednom mesečno obilaze radove na izgradnji Depoa i da prate kako oni napreduju. Ministar Vesić je istakao da će sledeće godine radova biti u celom Beogradu.
- Ove godine počećemo da radimo i prvi deo beogradskog gradskog voza, što će sa Beogradskim metroom omogućiti da se napravi takav sistem prevoza da njegov najveći deo, odnosno oko 80 odsto, 2030. godine bude šinski prevoz - rekao je Vesić. Kako je naglasio, to će omogućiti da se građani brzo prevoze iz jednog u drugi kraj grada i da znaju koliko će im vremena biti potrebno za to.
Prema njegovim rečima, u Beogradu će biti više vozova, a glavni grad će funkcionisati kao prava metroplola i dobro uređen grad.
- Beograd je jedna od retkih metropola koja ima ovakvu podršku države jer, ne samo da se metro gradi od para iz republičkog budžeta, nego i Beovoz, obilaznica oko Beograda, novi Savski most i mnogo drugih projekata - istakao je Vesić.
Ukazao je da je na početku bilo mnogo primedbi oko vodoizvorišta i naveo da se gradi sedam kolektora, što će omogućiti da svaka kap otpadnih voda bude prerađena i u čistom obliku ispuštena u Savu što sada nije slučaj.
- Dakle, vodilo se računa o svakom detalju, od zaštite životne sredine do povećanja mobilnosti - rekao je on uz ocenu da će Beograd, kada metro bude gotov, biti uređena metropola i dva miliona negovih stanovnika moći će da se prevozi bez čekanja.
Mali je precizirao da je na Makiškom polju već urađeno 96 odsto posla kada je reč o nasipanju peska, a završeno je i 80 odsto radova koji se tiču nasipanja drobljenog kamena.
Depo je zgrada u kojoj će biti locirane kompozicije metroa.
Prema rečima Malog, na sastanku sa izvođačima radova se razgovaralo i o stanicama metroa, pa će prva linija imati 21 stanicu i biće dugačka 21 kilometar, dok će druga linija imati 24 stanice i biće dugačka 24 kilometara.
- Danas smo želeli da prođemo kroz 21 stanicu prve linije da vidimo dokle smo stigli sa rešavanjem imovinsko pravnih problema, sa projektovanjem i slično. Sve ide po planu tako da već naredne godine očekujemo početak velikih radova na celoj trasi prve linije metroa - naglasio je Mali.
Dodao je da će 2028. najkasnije 2029. godine, prva linija biti završena i naveo da se uveliko radi na projektovanju druge linije metroa a radovi na njoj počeće već naredne godine.
- Kroz Makiško polje ćemo napraviti veliki bulevar, kao Vudro Vilson u Beogradu na vodi, tako da polako i sigurno, kao što smo i obećali, Makiško polje postaje najveće gradilište u ovom delu Evrope. Zajedno sa lokacijom gde gradimo EXPO, novi nacionalni stadion, ovo su dve tačke koje potpuno menjaju izgled Beograda i Srbije i doprinose rastu našeg BDP-a - istakao je Mali.
Predstavnik kineske kompanije "Power China" Liu Šaokvan je potvrdio da će pripremni radovi biti gotovi pola godine pre roka.
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.