Dolaze u prljavoj odeći, trenerkama i pidžamama: Mladi u Kini se ovako bore protiv loših poslodavaca

D. J.
D. J.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

U Kini je u trendu nova vrsta videa "pripremite se sa mnom", ali na malo drugačiji način. Kineska omladina oblači svoje najgore pidžame, kao i papuče i kreće u kancelariju u šaljivoj pobuni protiv svega, od loših šefova i loših uslova rada do niske plate i dugog radnog vremena.

Mesecima su kineski korisnici društvenih medija objavljivali pod heštegovima kao što su #grossoutfitforwork #uglyclothesshouldbeforwork (najgoraodećazaposao) i traže od drugih da podele svoje stavove.

Ovaj hešteg privukao je više od 140 miliona pregleda i desetine hiljada diskusija samo na kineskoj platformi društvenih medija Veibo. Krajem februara, objava korisnika Douiin (kineska verzija TikTok-a) Kendou S, u kojoj se tvrdi da ju je njen šef kaznio zbog njene "odvratne" odeće u kojoj je pisalo da ju je nosila u borbi protiv hladnog vremena, postala je viralna.

U sledećem video snimku, koji ima preko 752.000 lajkova, Kendou S pokazuje jednu od svojih uvredljivih odevnih predmeta - otkrivajući sloj za slojem neusklađenih komada - lepršavi beli šešir, lepršave crvene rukavice, kaput, roze prošivenu jaknu, džemper haljinu od flisa, karirani donji deo pidžame, krznene papuče i čarape do kolena.

Kao odgovor na slične objave, jedna žena koja je objavila svoju sliku u neon žutom prsluku i širokim šortsu do kolena napisala je: "Moj kolega kaže da se oblačim kao divlji čovek", dok drugi korisnik pokazuje prljavu žuto-plavu jaknu: "Moj šef mi je dao 50 juana (oko 7 dolara) da operem odeću i bilo mi je zabranjeno da se više rukujem sa klijentima".

Mladi ljudi u Kini diplomiraju na teškom tržištu rada, a vlada je u januaru izvestila da je stopa nezaposlenosti u decembru 2023. iznosila 14,9% među mladima od 16 do 24 godine. Ova brojka, koja je objavljena nakon petomesečne pauze, isključila je 62 miliona redovnih studenata. Brojka je ranije dostizala 21,3% u junu.

Dok su primeri koji su postali viralni na društvenim mrežama ekstremniji, Kju je rekao da veruje da je ležerno oblačenje za posao uvek bilo popularno u Kini i da će se nastaviti. To će, kako je rekao, posebno biti slučaj na radnim mestima gde su prekovremeni i dugi sati ispred računara norma, kao i kod mlađe generacije koja je tokom pandemije navikla da radi na daljinu.

Kju je dodao da iako se njegovo osoblje ne oblači kao ljudi na viralnim video snimcima, opet se ne oblače u skladu sa poslovnim okruženjem. Poznato je da radnici dolaze u trenerkama, šortsovima, papučama i slično, rekao je, i to je prihvaćeno "sve dok izgledaju kul", prenosi CNN.

Čak i oni koji objavljuju svoju ružnu odeću na društvenim mrežama nemaju problema da izgledaju dobro - van radnog mesta. Mnogi su objavili da više vole da "miris posla" ne budu na njihovoj omiljenoj odeći.

(Telegraf Biznis)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>