• 1

Vreme čitanja: oko 3 min.

Hirurg kupio Kartije minđuše za 13 dolara, jer su na sajtu slučajno izbrisali još 3 nule: Sad su na sudu

Vreme čitanja: oko 3 min.

Posle kupovine greška je uočena i cena je promenjena na 13.000 dolara

  • 1
Cartier Kan Foto: Shutterstock

Kako sam kaže, Rohelio Viljareal nije znao ništa o francuskoj kompaniji Kartije, kada se u decembru na njegovom Instagram profilu pojavio oglas. Kliknuo je na njega i počeo da razgleda stranice sa nakitom i drugim luksuznim predmetima vrednim hiljade dolara.

Tada je Rohelio, koji živi u Meksiku, primetio par minđuša: tanke naušnice od 18-karatnog ružičastog zlata sa dijamantima, po ceni od samo 237 meksičkih pezosa (oko 13 dolara). Kupio je dva para.

Kasnije je cena za minđuše promenjena na veb stranici Kartijea na 237.000 pezosa - više od 13.000 dolara.

Ova kupovina pokrenula je višemesečnu borbu između hirurga iz severne države Tamaulipas ​​i poznatog brenda, sa stotinama korisnika društvenih mreža koji su pomno pratili razvoj dogažaja. Neki su navijali, drugi se rugali a čak je i meksička senatorka dala svoje mišljenje.

- Bio sam zapanjen kada sam video koliko koštaju ogrlice i ostali nakim i rekao sam: "Jednog dana". Sve dok nisam video minđuše. Kunem se da me oblio hladan znoj - napisao je dvadesetsedmogodišnji Viljareal na društvenim mrežama.

U roku od nedelju dana od kupovine Kartije je započeo seriju pokušaja da otkaže porudžbinu, u početku rekavši da minđuše nisu dostupne. Kada Viljareal nije otkazao porudžbinu, počeo je da prima telefonske pozive od predstavnika kompanije.

Rekli su mu da minđuše koje je naručio nisu po tačnoj ceni, zbog čega su hteli da otkažu kupovinu i da će mu zbog neprijatnosti dati poklon, naveo je on.

Kao "kompenzaciju", kompanija je zatim ponudila "gest kuće Kartije" - besplatnu bocu Cartier Cuvee šampanjca i kožni Kartije artikal, navodi se u mejlu poslatom Viljarealu.

Odlučio je da odbije poklone i da se bori za svoja prava, koristeći kontakt formular na veb stranici kompanije kako bi citirao savezni zakon o zaštiti potrošača u Meksiku koji kaže da se dobavljač robe može biti izveden pred sud nepoštovanjem odredbi i uslova kupovine pod kojima je kupljen izvesni proizvod ili usluga.

Viljareal je pronašao odredbe i uslove prodaje na Kartijeovoj veb stranici u Meksiku, u kojima se navodi da se svaki spor može podneti Kancelariji federalnog tužioca za potrošače na "pomirenje" dve strane.

On je podneo žalbu ogranku Matamoros, savezne agencije za zaštitu potrošača, preneo je Sijetl Tajms.

Zakon o zaštiti potrošača je toliko poznat u Meksiku da ljudi koriste društvene medije da bi skrenuli pažnju na pogrešne cene na Amazonu i internet stranicama drugih  prodavaca, u objavama koje se naširoko vide i dele, navodi El Economista, novine u Meksiko Sitiju koje pokrivaju finansijske vesti.

Viljareal je rekao da je agencija za zaštitu potrošača pozvala Kartije na arbitražu i da je vlada nekoliko puta pokušala da posreduje u sporazumu. Zvaničnici Agencije rekli su da ne mogu da dele informacije o otvorenom slučaju ni sa kim osim sa uključenim stranama.

Ako agencija za zaštitu potrošača utvrdi da je kompanija kriva, može izreći novčane ili druge kazne, ali ne može naterati kompaniju da se pridržava cene koju je navela, rekao je Horhe Lopez Zozaja, korporativni advokat u Meksiko Sitiju. Ako se ne postigne dogovor, bilo koja strana može zatražiti sudiju da reši tužbu.

- Meksički zakon ne proširuje zaštitu na potrošače ako je navedena cena očigledno bila greška. Da je ovaj slučaj otišao na sud, verovatno bi bio rešen povoljno za Kartije - rekao je Zozaja.

Čini se da je po ovom pitanju došlo do primirja. Pre saslušanja u agenciji za zaštitu potrošača sledeće nedelje, Viljareal je u ponedeljak rekao da je dobio obaveštenje od Kartijea da će njegova porudžbina biti ispunjena. Sporazum nije mogao biti potvrđen ni sa Kartijeom ni sa agencijom.

- Rat je gotov - napisao je na engleskom u objavi na društvenim mrežama.

Neki korisnici društvenih mreža su aplaudirali njegovoj upornosti da natera Kartijea da se pridržava uslova kupovine, dok su ga drugi, uključujući meksičkog senatora, optužili da je zloupotrebio sistem zaštite potrošača za svoju korist.

- Pogrešno je iskoristiti grešku na štetu druge osobe, čak i ako vas zakon podržava - napisala je Lili Telez, senatorka iz države Sonora.

Viljareal je rekao da je srećan što se čini da je problem rešen, ali da će se pravni proces nastaviti dok ne stignu minđuše.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Перагеније

    28. april 2024 | 15:33

    "ne može naterati kompaniju da se pridržava cene koju je navela" - КАКАВ закон, купиш а онда могу да дођу са новом ценом.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>