Vreme čitanja: oko 3 min.
Porudžbine Folksvagenovih električnih vozila duplirane u Evropi: Bitka za kinesko tržište još traje
Vreme čitanja: oko 3 min.
Na kineskom tržištu automobila VW zaostaje za Teslom i lokalnim proizvođačem BYD
Folksvagenove porudžbine za električna vozila (EV) su porasle u Evropi u prvom kvartalu 2024. u poređenju istim periodom prošle godine, što se protivi navodima da vozači možda gube interesovanje za električna vozila. Nove porudžbine električnih automobila u Evropi su se više nego udvostručile, naveo je Folksvagen u saopštenju o zaradi u utorak.
Skok porudžbina najvećem evropskom proizvođaču automobila dolazi usred zabrinutosti oko usporavanja prodaje EV u regionu, dok se proizvođači EV bore sa malim profitnim marginama, pritisnuti sve većom konkurencijom.
- Budućnost će biti električna, to je naše uverenje- rekao je finansijski direktor Arno Antlic analitičarima i novinarima u razgovoru u utorak. On je, međutim, priznao da je tempo rasta prodaje električnih vozila u Evropi i Sjedinjenim Državama bio sporiji nego što je VW prvobitno očekivao.
- Prodor električnih vozila povećavaće se iz kvartala u kvartal, iz godine u godinu, ali ne tako brzo kao što smo očekivali - rekao je on.
Što se tiče Folksvagenovih isporuka EV, one su pale za 16 odsto u Evropi u prvom tromesečju u poređenju sa istim periodom 2023.
- Na isporuku EV u Evropi uticala su uska grla u snabdevanju. Postoji vremenski jaz između dolaznih porudžbina i isporuke kupcu. Pomenuta uska grla u snabdevanju uticala su na performanse isporuke u prvom kvartalu - rekao je portparol kompanije za CNN.
Međutim, u Kini, najvećem Folksvagenovom tržištu, isporuke električnih vozila su se skoro udvostručile na 41.033 jedinice u odnosu na "slabu cifru iz prethodne godine", navodi kompanija u saopštenju.
Šampion nemačke proizvodnje bori se da odbrani svoj udeo na kineskom tržištu automobila, najvećem na svetu, gde je zaostaje za Teslom i lokalnim proizvođačima EV kao što je BYD.
Folksvagen je saopštio da će planovi za značajno smanjenje troškova baterija i materijala omogućiti da bude konkurentan sa kineskim rivalima do 2026. To bi onda trebalo da omogući kompaniji da smanji cenu svojih EV u Kini, gde je žestoka konkurencija dovela do intenzivnih ratova cena.
Antlic je dodao da Kina predstavlja izazov kada su u pitanju cene te da će Folksvagen napraviti "zdrave kompromise" između "cene i obima" u zemlji.
Kompanija planira da lansira četiri nova modela u Kini u naredne tri godine, od kojih će dva biti električna, smanjujući za 30 odsto vreme potrebno da se proizvod izbaci na tržište.
- Sa ovim akcijama i našim visoko profitabilnim poslovanjem automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, dobro smo pripremljeni da nastavimo da igramo vodeću ulogu u Kini - rekao je Antlic.
Folksvagen ima za cilj da zadrži svoj tržišni udeo u Kini na približno stabilnom nivou od 15 odsto do kraja decenije, navodi se u prezentaciji za investitore.
Profit kompanije pao je za 20 odsto na 4,6 milijardi evra u prvom kvartalu, pogođen nižom prodajom i višim troškovima.
Folksvagen očekuje da će isplatiti 900 miliona evra na ime otpremnina zaposlenima ove godine, pošto će smanjiti broj svoje radne snage u okviru programa smanjenja troškova od 10 milijardi evra u cilju povećanja efikasnosti.
- Kao što se i očekivalo, naši rezultati u prvom kvartalu pokazuju spor početak godine. Ostajemo uvereni da ćemo postići naše finansijske ciljeve za 2024- rekao je Antlic u saopštenju.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.