• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Marinović: Socijalnim preduzećima potrebni stalni kupci da ostvare pun potencijal

V. K.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Socijalna preduzeća su organizacije koje imaju dvostruku misiju, postizanje društvenih ili ekoloških ciljeva, uz istovremeno ostvarivanje finansijske održivosti

  • 0
Solidarnost Foto: Shutterstock

Usvajanjem Zakona o socijalnom preduzetništvu i najavom Ministarstva za rad o podršci ovom sektoru od 50 miliona dinara, stvari za socijalna preduzeća u Srbiji se kreću nabolje ali da bi ostvarila svoj puni potencijal, potrebni su im stalni kupci, a mnogima je cilj da se uključe u lance snabdevanja velikih kompanija, navodi se u najnovijem biltenu Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED).

Kupovina proizvoda i usluga od socijalnih preduzeća je i okosnica evropske inicijative "Buy Social B2B", koja je nastala kako bi podstakla promovisanje razvoja socijalnih nabavki u Evropi i svetu a iz Smart kolektiva, kao jedine organizacije iz Srbije koja je deo ove mreže, poručuju da je kod ovakvih kupovina značajno to što se njima kreira dodatna vrednost, dobijaju se željeni proizvodi i usluge, ali se podržava i društvena i ekološka misija socijalnih preduzeća.

- Iz našeg višegodišnjeg rada sa socijalnim preduzećima, znamo da prodaja i stabilna biznis partnerstva mogu da igraju značajnu ulogu u rastu socijalnih preduzeća. S druge strane, firme koje posluju društveno odgovorno i žele da uvećaju svoj pozitivan uticaj na zajednicu, mogu to da ostvare i kroz svoj lanac nabavki, nabavljajući proizvode i usluge koje su im potrebne od socijalnih preduzeća-  rekao je direktor Smart kolektiva i član Savetodavnog odbora NALED-a Neven Marinović.

Prema njegovim rečima, za socijalna preduzeća je važno da pronađu biznis partnere koje imaju kapaciteta da usluže, a ono što je ograničavajući faktor za većinu njih jesu spor poslovni rast i mogućnosti da budu dobavljači većim preduzećima.

Procene su da nova transnacionalna inicijativa "Buy Social Europe B2B" podiže socijalne nabavke na viši nivo, dodatno otvarajući tržišnu priliku za socijalna preduzeća vrednu 500 milijardi dolara.

- To nam je motivacija da se ovaj pokret promoviše i kod nas, jer imamo dokaz da radi. Ideja pokreta je da mapiramo ekosistem, prikupljamo podatke, delimo znanja i podržavamo rast jedni drugih - dodao je on.

Iako nema tačnih podataka o ostvarenoj saradnji između domaćih socijalnih preduzeća i privatnog sektora, poznato je da najveći broj kompanija kupuje korporativne poklone ili koriste usluge pakovanja, štampe, keteringa i hemijskog čišćenja.

Socijalna preduzeća su organizacije koje imaju dvostruku misiju, postizanje društvenih ili ekoloških ciljeva, uz istovremeno ostvarivanje finansijske održivosti.

Procenjuje se da u Srbiji posluje od 200 do 500 socijalnih preduzeća, dok je status po zakonu upisalo tek nešto više od 10 preduzeća.

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>