Vreme čitanja: oko 1 min.
Objavljen broj koji "vreba" žrtve uzimajući im lične podatke: Ovaj poziv mnoge je skupo koštao
Vreme čitanja: oko 1 min.
Ovaj oblik prevare predstavlja izazov za potrošače i pružaoce zdravstvenih usluga
Poslednjih dana sve je više prijava o uznemirujućim pozivima sa broja 015214662659 u Nemačkoj, upozorava "Tellovs". Čini se da je to novi oblik telefonske prevare u kojoj kriminalci pokušavaju da dođu do ličnih podataka korisnika.
Kada se poziv prihvati, kompjuterizovani glas pozdravlja pozivaoca sa ponudom da uštedi novac na zdravstvenom osiguranju. Osoba koja odgovori na zahtev i pritisne "1" stiže do službenika kol centra koji želi da zatraži lične podatke i pozove ga da promeni zdravstveno osiguranje. Kako se navodi, ako ostanete skeptični i ne komunicirate, mogli biste biti kontaktirani iznova i iznova, ponekad na različite brojeve.
Princip je jednostavan: pozivni centri koriste računare za biranje brojeva sa sofisticiranim programima koji ne samo da lažiraju brojeve, već i identifikuju potencijalne žrtve. Tehnologija se naziva lažiranje ID poziva i namenjena je da olakša prevarantima.
To su takozvani ping pozivi koji testiraju postojanje i reakciju osobe koja se poziva. Cilj prevaranta je da dobiju lične podatke pod pritiskom. U slučaju povratnih poziva, prosleđivanje nakon pritiska na taster "1" može dovesti do visokih dodatnih troškova za pozivaoca.
Ovaj oblik prevare predstavlja izazov za potrošače i pružaoce zdravstvenih usluga. To zahteva veću svest i odgovarajuće mere za zaštitu od finansijske i lične štete. Problem ne treba potcenjivati: prema tellovs-u, 75% svih poziva navodnih kompanija za zdravstveno osiguranje može se klasifikovati kao neželjena pošta ili "phishing".
(Telegraf Biznis)
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.