• 2

Vreme čitanja: oko 3 min.

Jadranski region ima potencijal kao Kalifornija: Pitali smo predsednika AmCham-a koji grad je San Francisko

Vreme čitanja: oko 3 min.

Region koji daje neki doprinos je region koj svako želi da ima uz sebe i da sarađuje

  • 2
Stefan Lazarević Foto: Adria Summit

Ovaj region ima dosta karakteristika koje mogu da mu pomognu da se pozicionira kao inovativan i preduzimljiv i koje nas na neki način identifikuje kao Kaliforniju u okviru Evrope, poručio je predsednik Američke privredne komore u Srbiji Stefan Lazarević na trećem po redu Adria Summit-u u Savudriji.

U razlikama koje postoje - vidi našu snagu.

- Te regionalne specifičnosti su u mnogo čemu jednake sa onim što imamo u Kaliforniji, što je pomoglo da dođe do razvoja i eskpanzije poslovanja. To su pre svega dobro obučeni ljudi, koji imaju dobre tehničke osobine i veštine. Ljudi koji imaju izuzetna znanja engleskog jezika, razni programi koji su prisutni u regionu i podržavaju razvoj IT-a i istraživanja.

To je i dobra kreativnost, po čemu je ovaj region poznat, sportska i turistička industrija, te neke karakteristike nas na neki način identifikuju kao Kaliforniju u okviru Evrope. Ako na tome budemo radili, nalazili načine kako da ekonomski integrišemo region ali ubrzamo put ka EU, mislim da možemo da iskoristimo sve potencijale tih specifičnosti koje su pozitivne, a koje mi imamo - poručuje Lazarević za Telegraf Biznis.

Na pitanje koliko bi nam vremena trebalo da sprovedemo ovu ideju u delo, Lazarević naglašava da se ovakve ,,stvari kontinuirano kreiraju".

- Sama činjenica da se organizuje ovakva konferencija koja okuplja dosta predstavnika poslovne zajednice, ali i drugih institucija, pokazuje da postoji želja za saradnjom i napretkom. Činjenica da ceo region značajno napreduje kada je u pitanju razvoj tehnologije, privlačenje investicija iz domena novih tehnologija, teme kao što su BIO4, pokazuje da ceo region ide napred i to je dobra poruka za sve. Region koji daje neki doprinos je region koj svako želi da ima uz sebe i da sarađuje - dodao je predsednik AmCham-a.

Evropska Kalifornija: Način identifikacije regiona i pozicioniranje na globalnom tržištu kakvo danas imamo

Zanimljivo je da Lazarević tokom izlaganja koristi termin Evropa i Evropska unija, i kada govori o putu kojim region treba da ide, misli na integraciju regiona u EU kao cilju integracije cele Evrope u EU.

- Smatram da Evropska unija treba da bude cela Evropa i u tom smislu i dalje imamo države u Evropi koje nisu deo Evropske unije i cilj svih nas treba da bude da upravo integrišemo celu Evropu u Evropsku uniju. Kada posmatramo naš region, imamo države koje su već u Evropskoj uniji i one koje nisu, ali idu ka tome. Smatram da je cilj Evropske unije da Evropa znači Evropska unija - pojašnjava Lazarević.

Na pitanje Telegrafa ,,ako je region evropska Kalifornija, koji grad bi bio San Francisko'', Lazarević kaže sledeće:

- Nisam razmišljao, mislim da ideja prevazilazi samo jedan grad ili državu, ali prvi na listi je sigurno Beograd.

Američke investicije u Srbiji

Susret smo iskoristili i da proverimo stanje američkih investicija u našoj zemlji. Lazarević pojašnjava da među američkim kompanijama vlada kontinuirana zainteresovanost za srpsko tržište.

- Mi smo i prošle godine kao Američka privredna komora Srbije imali niz sastanaka u SAD i Srbiji gde smo se sastali sa potencijalnim kompanijama koje su zainteresovane za dolazak u Srbiju tako da dinamika interesovanja postoji. Ono što je najbitnije jeste da kompanije koje su trenutno prisutne na tržištu održavaju nivo poslovanja ili čak povećavaju.

Krizna situacija u svetu svakako je uticala i na opreznost poslovanja kompanija na globalnom nivou, ali Lazarević ističe da se optimističnost vraća.

- Svaka kompanija kada donosi odluku oko investiranja uzima u obzir političku stabilnost, geopolitička dešavanja, takođe proše godine je bio visok nivo inflacije svuda u svetu što je dodatno uticalo na njihovu vrednost ali po istraživanjima koje radimo kao komora, oni prošle godine jesu bili obazriviji dok su ove godine optimističniji što se tiče novih investicija i ulaganja.

Do sada je preko američkih kompanija investirano 5 milijardi dolara u Srbiju, a zaposleno je oko 30.000 ljudi.

- Što se tiče naših članova AmCham-a, oni su ukupno investirali oko 15 milijardi dolara i zapošljavaju oko 112.000 ljudi. Prošle godine je promet naših članica bio 20,2 milijardi dolara - zaključuje Lazarević.

(Telegraf Biznis)

Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Svasta

    10. maj 2024 | 16:50

    To da je Srbija deo jadranskog regiona moze da bude po nekoj podeli sveta, al da smo Kalifornija, to samo beogradjani mogu da smisle. Ovde su razne IT kompanije izotvarale svoje centre samo tato da dobiju IT-evce koji rade za manje plate. Dok nisu imali otvorene centre isti ti IT-evci su radili online za njihove centre u razvijenijim EU zemljama i primali vece plate. A sta sve predstavlja Kalifornija ne treba objasnjavati. Ona je broj 1, a mi bror 101 sa potencijalom da postanemo broj 1. Ha.

  • Перагеније

    10. maj 2024 | 15:05

    "Jadranski region ima potencijal" - МОЖДА, али тамошњи домороци нису способни за то...

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>