• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Vesić najavio početak izgradnje važne železničke obilaznice i novi terminal na aerodromu u Nišu

D. N.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Vesić je istakao da će se Niš naći na najdužoj brzoj pruzi u Evropi, koja će povezivati Budimpeštu i Atinu dužine 1.521 kilometar

  • 0
Srbija voz Foto: Srbija voz promo

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas da će početkom juna početi izgradnja železničke obilaznice oko Niša, dok će 1. jula biti pušten u saobraćaj novi terminal na niškom aerodromu “Konstantin Veliki”.

Brze pruge: Od Beograda do Niša za 100 minuta

Vesić je najavio da će se, uz izgradnju deonice između Beograda i Niša, putovanje između ova dva grada svesti na 100 minuta do 2028. godine. Dodao je da će se između Beograda i Subotice brzom prugom putovati već od kraja ove godine za samo 80 minuta. Mađarska će završiti svojih 166 kilometara brze pruge od srpsko-mađarske granice do Budimpešte, čime će se između Beograda i Budimpešte putovati dva sata i 45 minuta, a između Niša i Budimpešte oko četiri sata.

Novi terminal na aerodromu “Konstantin Veliki”

Novi terminal na niškom aerodromu “Konstantin Veliki” biće pušten u saobraćaj 1. jula i imaće kapacitet za više od milion i po putnika godišnje, što će značajno unaprediti avio saobraćaj i povezanost ovog dela Srbije sa ostatkom sveta.

Razvoj železničke infrastrukture

Do kraja jula biće završena brza pruga od Novog Sada do Subotice, što će zajedno sa 76 kilometara između Beograda i Novog Sada činiti ukupno 184 kilometara brze pruge.

Takođe, radovi na 230 kilometara dugoj brzoj pruzi između Beograda i Niša trebalo bi da počnu krajem ove godine ili početkom sledeće, uz pomoć Evropske unije koja je obezbedila 2,75 milijardi evra za ovaj projekat, od čega je 610 miliona evra granta.

Niš kao ključna železnička tačka

Vesić je istakao da će se Niš naći na najdužoj brzoj pruzi u Evropi, koja će povezivati Budimpeštu i Atinu dužine 1.521 kilometar. Ovaj koridor će značajno poboljšati povezanost Niša sa ostatkom Evrope i doneti brojne investicije, bolji život za Nišlije i mogućnost otvaranja intermodalnih terminala za pretovar robe.

Infrastrukturni projekti u Vojvodini

U Vojvodini se takođe intenzivno radi na razvoju infrastrukture. Osim brze pruge do Subotice, u Novom Sadu se grade dva nova mosta, a planira se izgradnja još jednog. Takođe, gradi se auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, a Fruškogorski koridor će biti završen 2026. godine. Tunel Iriški venac, najduži tunel u Srbiji dužine 3,5 km, smanjiće dužinu vožnje kroz Frušku Goru sa 20 na pet minuta, što će dodatno unaprediti saobraćajnu povezanost i zaštitu ovog područja.

(Telegraf.rs)

Video: Nagrada je milion dinara: Brzi vozovi Srbije dobijaju novi logo, a svi mogu da daju predlog

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>