• 1

Vreme čitanja: oko 3 min.

Saša Filipović, izvršni komercijalni direktor Yettel-a: Korisnicima pružamo više od telekomunikacionih usluga

A. V.

Vreme čitanja: oko 3 min.

Korisnici se sve više okreću digitalnim kanalima komunikacije sa brendovima. Prema podacima GSMA istraživanja, krajem 2023. godine 58 odsto svetskog stanovništva koristilo je mobilni internet, što je 4,7 milijardi ljudi. Telekomunikacije i onlajn trgovina međusobno su povezane, a prema podacima portala Statista.com, predviđa se da će prihod na globalnom tržištu e-trgovine dostići 4,1 hiljada milijardi evra u 2024.

  • 1
Saša Filipović, Izvršni Komercijalni direktor Yettel-a Foto: Promo/ Braca Nadeždić

O trendovima na domaćem tržištu, procesu digitalizacije u Yettelu, i kakve su navike korisnika u Srbiji, razgovaramo sa Sašom Filipovićem, izvršnim komercijalnim direktorom Yettela.

  • Telekomunikacije, kao industrija, menjaju svoj fokus sa isključive povezanosti i ulaze u nove segmente poslovanja. Kako Yettel prati ove promene?

Pre svega, postali smo operator koji pored mobilnih nudi i usluge za domaćinstva. Drugo, nastojimo da ponudimo i više od standardnih telekomunikacionih usluga, zato razvijamo Yettel aplikaciju koja nudi mnoštvo sadržaja. I na kraju, verujemo da tehnologija treba da olakša svakodnevni život našim korisnicima, a njih u Srbiji ima gotovo 3 miliona. Da različite aktivnosti mogu da obave digitalno, jednostavno, na jednom mestu i tako sačuvaju svoje vreme i novac. U Yettel ekosistem sada ulazi i Yettel banka, čime ćemo objediniti finansijske i telekomunikacione potrebe. Želimo da našim korisnicima ponudimo jednostavna rešenja koja će im pomoći u svakodnevnom životu. Time se vodimo.

  • Kada kažemo digitalizacija i transformacija, uglavnom se misli na način poslovanja kompanije, koja je vaša prva asocijacija?

Yettel aplikacija, to je za nas i za naše korisnike centralno mesto digitalne interakcije. Razvijamo je više od deset godina i danas na ovaj način možete da uradite gotovo sve aktivnosti zbog kojih biste inače morali da posetite poslovnice ili zovete call centar. U samo par klikova, možete da platite račune, pregledate listing, upravljate brojevima, promenite paket ili aktivirate roming, čak i da date svoj doprinos u reciklaži papira i plastike. Pored toga, aplikacija omogućava i plaćanje karte u gradskom prevozu ili parkinga širom Srbije i još mnogo toga drugog. Posebno smo ponosni na Zelene staze, koje razvijamo u okviru aplikacije. Tu su dostupne iscrtane i obeležene pešačke i biciklističke staze širom Srbije, jer smo želeli da korisnicima kroz tehnologiju približimo i koncept (bezbednog) boravka u prirodi. Digitalizacija znači i racionalno korišćenje prirodnih resursa, zato smo omogućili potpisivanje ugovora i dokumentacije bez upotrebe papira. Dakle, sva vaša dokumentacija nalazi se takođe na aplikaciji.

Tehnologija grad Foto: Shutterstock
  • Kako korisnici reaguju na inicijative koje sprovodite?

Danas, Yettel aplikacija ima 1,4 miliona korisnika, što je najveći broj korisnika koji neka aplikacija ima u Srbiji, i taj broj konstantno raste. Samo u poslednjih 6 meseci razvili smo 16 novih funkcionalnosti, i stalno je unapređujemo. U okviru aplikacije nalazi se i Yettel Shopping platforma, koja omogućava korisnicima da preuzmu kupon za popust prilikom kupovine proizvoda i usluga naših partnera. Mesečno imamo više od 500 ponuda i 100 hiljada preuzetih kupona.

  • Spomenuli ste Yettel Shopping platformu, kakve su tendencije domaćeg tržišta kada govorimo o navikama u elektronskoj trgovini?

Elektronska trgovina podrazumeva prodaju putem elektronskih prodavnica u vlasništvu kompanija, kao i putem elektronskih platformi koje povezuju trgovce i kupce. Upravo na taj način funkcioniše naša Yettel Shopping platforma. E-trgovina na teritoriji Republike Srbije, još uvek ima potencijala za dalji razvoj, posebno ako uzmemo u obzir da više od 10 godina ostvaruje dvocifreni rast. Samo u trećem kvartalu prethodne godine, a prema podacima NBS, ukupan broj transakcija kupovine robe i usluga karticama i elektronskim novcem na internetu u svim valutama iznosi 14,8 miliona, što je za 36,72 odsto više nego u trećem tromesečju 2022. Tokom prethodne godine domaće tržište nastavilo je da beleži odlične rezultate i najavljuje nove rekorde.

  • Za kraj, kako vidite budućnost telekomunikacija, gde će se dalje razvijati?

Digitalizacija je trend koji će nastaviti da se razvija. Nova rešenja će sve više uključivati veštačku inteligenciju, mašinsko učenje, kao i dalji razvoj IoT. Podaci će biti ključni, kao i kompanije koje budu umele da ih upotrebe za razvoj svog poslovanja i unapređenje korisničkog iskustva. Međutim, ono gde se javlja sve veća potreba za razvojem rešenja, ali i kadrova, jesu security softveri i bezbednosna rešenja za otkrivanje ranjivosti ili borbu protiv prevara. I naravno, dalji razvoj 5G mreže i načina na koji će se doprineti razvoju privrede i društva.

To su sve oblasti na kojima radimo koje će naši korisnici videti kroz proizvode i usluge u narednom periodu.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Nebojša Lozo: Naši proizvodi su našli put do svakog kontinenta

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vladimir

    29. maj 2024 | 14:53

    Da, slažem se sa Vama , ali i kršite zakone ove države i ne poštujete ugovore zaključene sa vašim klijentima !

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>