Saša Filipović, izvršni komercijalni direktor Yettel-a: Korisnicima pružamo više od telekomunikacionih usluga

A. V.
A. V.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 1

O trendovima na domaćem tržištu, procesu digitalizacije u Yettelu, i kakve su navike korisnika u Srbiji, razgovaramo sa Sašom Filipovićem, izvršnim komercijalnim direktorom Yettela.

  • Telekomunikacije, kao industrija, menjaju svoj fokus sa isključive povezanosti i ulaze u nove segmente poslovanja. Kako Yettel prati ove promene?

Pre svega, postali smo operator koji pored mobilnih nudi i usluge za domaćinstva. Drugo, nastojimo da ponudimo i više od standardnih telekomunikacionih usluga, zato razvijamo Yettel aplikaciju koja nudi mnoštvo sadržaja. I na kraju, verujemo da tehnologija treba da olakša svakodnevni život našim korisnicima, a njih u Srbiji ima gotovo 3 miliona. Da različite aktivnosti mogu da obave digitalno, jednostavno, na jednom mestu i tako sačuvaju svoje vreme i novac. U Yettel ekosistem sada ulazi i Yettel banka, čime ćemo objediniti finansijske i telekomunikacione potrebe. Želimo da našim korisnicima ponudimo jednostavna rešenja koja će im pomoći u svakodnevnom životu. Time se vodimo.

  • Kada kažemo digitalizacija i transformacija, uglavnom se misli na način poslovanja kompanije, koja je vaša prva asocijacija?

Yettel aplikacija, to je za nas i za naše korisnike centralno mesto digitalne interakcije. Razvijamo je više od deset godina i danas na ovaj način možete da uradite gotovo sve aktivnosti zbog kojih biste inače morali da posetite poslovnice ili zovete call centar. U samo par klikova, možete da platite račune, pregledate listing, upravljate brojevima, promenite paket ili aktivirate roming, čak i da date svoj doprinos u reciklaži papira i plastike. Pored toga, aplikacija omogućava i plaćanje karte u gradskom prevozu ili parkinga širom Srbije i još mnogo toga drugog. Posebno smo ponosni na Zelene staze, koje razvijamo u okviru aplikacije. Tu su dostupne iscrtane i obeležene pešačke i biciklističke staze širom Srbije, jer smo želeli da korisnicima kroz tehnologiju približimo i koncept (bezbednog) boravka u prirodi. Digitalizacija znači i racionalno korišćenje prirodnih resursa, zato smo omogućili potpisivanje ugovora i dokumentacije bez upotrebe papira. Dakle, sva vaša dokumentacija nalazi se takođe na aplikaciji.

Tehnologija grad Foto: Shutterstock
  • Kako korisnici reaguju na inicijative koje sprovodite?

Danas, Yettel aplikacija ima 1,4 miliona korisnika, što je najveći broj korisnika koji neka aplikacija ima u Srbiji, i taj broj konstantno raste. Samo u poslednjih 6 meseci razvili smo 16 novih funkcionalnosti, i stalno je unapređujemo. U okviru aplikacije nalazi se i Yettel Shopping platforma, koja omogućava korisnicima da preuzmu kupon za popust prilikom kupovine proizvoda i usluga naših partnera. Mesečno imamo više od 500 ponuda i 100 hiljada preuzetih kupona.

  • Spomenuli ste Yettel Shopping platformu, kakve su tendencije domaćeg tržišta kada govorimo o navikama u elektronskoj trgovini?

Elektronska trgovina podrazumeva prodaju putem elektronskih prodavnica u vlasništvu kompanija, kao i putem elektronskih platformi koje povezuju trgovce i kupce. Upravo na taj način funkcioniše naša Yettel Shopping platforma. E-trgovina na teritoriji Republike Srbije, još uvek ima potencijala za dalji razvoj, posebno ako uzmemo u obzir da više od 10 godina ostvaruje dvocifreni rast. Samo u trećem kvartalu prethodne godine, a prema podacima NBS, ukupan broj transakcija kupovine robe i usluga karticama i elektronskim novcem na internetu u svim valutama iznosi 14,8 miliona, što je za 36,72 odsto više nego u trećem tromesečju 2022. Tokom prethodne godine domaće tržište nastavilo je da beleži odlične rezultate i najavljuje nove rekorde.

  • Za kraj, kako vidite budućnost telekomunikacija, gde će se dalje razvijati?

Digitalizacija je trend koji će nastaviti da se razvija. Nova rešenja će sve više uključivati veštačku inteligenciju, mašinsko učenje, kao i dalji razvoj IoT. Podaci će biti ključni, kao i kompanije koje budu umele da ih upotrebe za razvoj svog poslovanja i unapređenje korisničkog iskustva. Međutim, ono gde se javlja sve veća potreba za razvojem rešenja, ali i kadrova, jesu security softveri i bezbednosna rešenja za otkrivanje ranjivosti ili borbu protiv prevara. I naravno, dalji razvoj 5G mreže i načina na koji će se doprineti razvoju privrede i društva.

To su sve oblasti na kojima radimo koje će naši korisnici videti kroz proizvode i usluge u narednom periodu.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vladimir

    29. maj 2024 | 14:53

    Da, slažem se sa Vama , ali i kršite zakone ove države i ne poštujete ugovore zaključene sa vašim klijentima !

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>