CEO Boinga nakon smrti putnika umesto pokajanja pokazao bahatost: "Čudno je što ste još uvek u svom poslu"
Za sve greške i bezbednosne probleme koje je Boing rešio pod nadzorom izvršnog direktora Dejva Kalhuna, što je rezultiralo sa desetak korporativnih uzbunjivača, višestrukim prizemljenjem i komadom trupa aviona koji je bukvalno odleteo u vazduh: praktično niko ga nije pozvao na odgovornost.
Odnosno, bar nije Boingov odbor direktora, koji je odgovorio tako što mu je dao platu i opcije za akcije vredne više od 20 miliona dolara godišnje, plus zlatni padobran od 45 miliona dolara kada se povuče kasnije ove godine.
Čak nisu ni njegovi klijenti, zvani avio-kompanije... Klijenti, kao i konkurencija Kalhunu nije zamerila, budući da je njegov uticaj u Boingu bio toliko jak, da je u trci sa ostalim kompanijama, na primer Airbusom, kontrolisao tržište. Poznato je da kada se avio-kompanija posveti svojoj misiji, ne može samo da se prebaci ako odluči da druga pravi bolje avione, jer bi to podrazumevalo gomilu novca i vremena za prekvalifikaciju osoblja koje se specijalizuje za jedno ili drugo.
I naravno, mi, leteća publika, možemo da plačemo koliko god želimo i Boingu neće biti važno, jer imamo još manji izbor od avio-kompanija da izaberemo avion kojim letimo, prenosi CNN.
Donedavno je i vlada uglavnom odlagala. Kalhun je trebalo da nadgleda napore da se reformiše bezbednosna kultura koja je toliko narušena, da je Boing priznao da su njeni propusti doveli do smrti 346 ljudi u dve odvojene nesreće 2018. i 2019. Tek 5. januara ove godine, kada je utikač na vratima aviona Boing eksplodirao ubrzo nakon poletanja, regulatori i zakonodavci su izgleda, skrenuli pažnju.
Utorak je bio prvi put da je Kalhun morao da svedoči pred zakonodavcima. Suočio se sa intenzivnim žarom, postavljajući jedno oštro pitanje za drugim od strane republikanskih i demokratskih senatora.
- Ponosan sam što sam preuzeo posao. Ponosan sam na našu sigurnost. I veoma sam ponosan na naše ljude iz Boinga - rekao je Kalhun.
- Ponosni ste na bezbednosni rekord? - prekinuo je senator Havlei.
- Ponosan sam na svaku akciju koju smo preduzeli - rekao je Kalhun.
- Iskreno, gospodine, mislim da je čudno što ste još uvek u svom poslu - odgovorio je senator Houli, prenosi Businessinsider.
Kalhun možda nije prihvatio ličnu odgovornost u utorak, ali vlada bi ipak mogla da dobije poslednju reč: Federalna uprava za vazduhoplovstvo razmatra nedavno podnete planove kompanije Boeing da reši svoje bezbednosne probleme.
Ministarstvo pravde je otvorilo krivičnu istragu o incidentu od 5. januara.
Saslušanje u utorak stavilo je zasluženu vatru pod Calhounove noge, ali izgleda malo je verovatno da će on snositi bilo kakvu stvarnu odgovornost za nered koji je napravio i nered koji nije uspeo da počisti.
- Nisam siguran šta će se promeniti kao posledica ovoga“, rekao je Ričard Abulafija, izvršni partner za AeroDinamic Consultanci.
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.