Vreme čitanja: oko 2 min.
Slobodan ima jedinstvenu prodavnicu u Zagrebu: U njoj je sve besplatno
Vreme čitanja: oko 2 min.
Ljudi često ne veruju da mogu uzeti šta god požele
U Zagrebu postoji dućan koji posluje u samo 12 kvadrata i bez struje, i nalazi se u Ulici kralja Zvonimira. I sve što se u njemu nudi: dečija odeća, obuća, igračke, posuđe, ćebad, ženske haljine, muške pantalone, knjige, kišobrani je besplatno.
- Ljudi se zaustavljaju uz izlog, ali katkad su sramežljivi pa i ne veruju da mogu samo uzeti što god žele - govori vlasnik Slobodan Miščević Mićo. Karitativni porodični dućan KOD otvorio je u oktobru 2020. godine, u vreme pandemije korona virusa, a projekat je pokrenuo uz pomoć supruge Tajane, piše Večernji list.
- Kada je sve bilo zatvoreno, hteli smo da otvorimo srce ljudima koji nas trebaju. Siromašni su bili onemogućeni da dođu do najpotrebnijeg pa smo hteli da stvorimo mesto gde će ljudi moći da dobiju nužne stvari, odeću, higijenske potrepštine, ali i čašicu razgovora - objašnjava Miščević. Sledio je, pritom, primer svog prijatelja Tomislava Tuškana, koji je takav projekat, nazvan Qanah, već pokrenuo na Vrbanima.
- Prijavili smo se na konkurs i dobili ovaj državni prostor u najam. Ima svoje mane, nije savršeno, ali mi se ne žalimo - ističe Mićo.
Za mesečni najam izdvajaju samo 15ak evra, objašnjava, ali s obzirom na to da objekat nema struju, letnje vrućine u malom prostoru uistinu su nesnosne, a ni zimi nije najugodnije.
Nedavno su uz pomoć donacija uspeli da kupe i vozilo pa sada mogu dolaziti direktno do onih kojima je pomoć potrebna, a svoje će usluge nastaviti poboljšavati i proširivati.
- Ostvario bih svoj san kad bi ovakvih dućana bilo po celom Zagrebu, a ne samo ova dva - kaže Miščević i dodaje da su konkurisali i za najam prostora u Ratarskoj ulici na Trešnjevki te se nadaju da će hrvatska metropola postati bogatija za još jedan sličan objekat.
Profil korisnika dućana u Zvonimirovoj ulici je raznolik, a premda najviše dolaze socijalno ugrožene grupe poput beskućnika, ističe kako svako može navratiti i pronaći nešto za sebe.
- Kod nas se ljudi oblače kako bi pokazali status, to moraju biti najnovije modne marke i slično. Kupujemo i kupujemo, posebno sad kad su sniženja, a mislim da svi nosimo samo 20 odsto onoga što imamo u ormaru - govori Miščević.
Napominje i kako bi voleo da više ljudi dolazi po odeću jer donatora trenutno imaju jako puno, prenosi Poslovni.
(Telegraf Biznis)
Video: Poklanja dve kuće, restoran i imanje: Neverovatna odluka Milana iz Ljiga, uslov je samo jedan
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.