• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 4 min.

Žena sa slike je prodala automobil za 7.000 dolara, pa to pretvorila u 4,5 miliona: Ovo je njena priča

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 4 min.

Sofi je rekla da je u početku želela da napravi košulju za zabavu, međutim, s obzirom da je to tako osnovni proizvod, zaključila je da bi većina žena videla potrebu da poseduje svilenu košulju

  • 0
Sophie Doyle Foto: thefable.com.au

Kada je žena iz Sidneja, Sophie Doyle krenula u Indiju na odmor, nije imala pojma da će to biti početak višemilionske modne imperije. Naime, majka dvoje dece sa sedištem u Sidneju je osnivač The Fable, biznisa sa svilenim košuljama koji se sada okreće preko 4,5 miliona dolara godišnje , a da bi uspela da pokrene svoju ideju, prodala je svoj automobil za 7000 dolara.

Da ste joj rekli da je to ono što će biti od njene "jednostavne ideje" još 2015. godine, ne bi vam verovala. Ova 36-godišnjakinja je napustila posao marketinga nakon što joj je očajnički bio potreban odmor i uputila se u Indiju gde je živela u ašramu u planinama Himalaja.

- Godinama sam naporno radila i privatno i poslovno, jednostavno sam izgorela i trebala mi je pauza - rekla je Sofi za nevs.com.au.

U to vreme je naišla na fabriku koju su vodile žene, što je neizbežno pokrenulo njeno sada višemilionsko poslovno carstvo.

- Bilo mi je u pozadini da bih možda želela da probam nešto novo, ali dok sam krenula u Indiju, još nisam imao potpuno formiranu ideju. Ipak, jednog dana dok sam bila u tuktuku naišla sam na malu fabriku koju su vodile žene. Ušala sam i zamolio ih da mi pomognu da sašijem svilenu košulju. Proveo sam nekoliko dana sa njima praveći podešavanja, i toliko mi se dopalo ono što smo stvorili da sam odlučila da pokrenem posao - rekla je ona.

Sofi je rekla da je oduvek volela svilene košulje i da je radila na takvom poslu da uvek je morala da izgleda sređeno, te je svilena košulja postala deo njene osnovne garderobe. Međutim, da bi pomogla da oživi svoju ideju, Sofi je bio potreban novac.

I tako, kada se vratila kući u Australiju, prodala je svoju jedinu imovinu – auto i iskoristila novac kao kapital.

- U tom trenutku to je bila moja jedina imovina. To mi je omogućilo da iznesem svoju prvu seriju majica. Odatle sam novac koji sam zaradila ponovo uložila u sledeće isporuke i proizvode. Morala sam malo da dopunim novac, ali 7.000 dolara je u suštini ono sa čime sam počela - rekla je ona, piše News.

Sofi je rekla da je u početku želela da napravi košulju za zabavu, međutim, s obzirom da je to tako osnovni proizvod, zaključila je da bi većina žena videla potrebu da poseduje svilenu košulju.

- Oni koji rade u kancelariji bi verovatno imali potrebu da poseduju nekoliko njih, tako da mi je bilo logično da bi to mogao biti održiv posao - istakla je ona.

I bila je u pravu. Kompanija sada prodaje nekoliko stotina košulja nedeljno, a crno-bele svilene košulje su glavni prodavci.

- Mnoge svilene košulje su prilično krhke, pa smo napravili košulje od bujne, guste svilene tkanine koja je bila izdržljivija. Naše košulje se mogu prati u mašini za veš da bismo uštedeli na hemijskom čišćenju. Sviđa mi se oblik koji smo imali – laskavo je, ali opuštenog kroja tako da je udobno - rekla je ona.

Sofi je rekla da su njene košulje suprotne brzoj modi, 'napravljene su da traju i ostanu u modi', ali dok je njena kompanija danas izuzetno uspešna, majka dvoje dece je rekla da je to bio rad ljubavi.

- Trebalo je nekoliko meseci da se ideja za prototip dobije, a zatim lansira. Shvatila sam važnost lansiranja sa odličnim proizvodom, tako da je proces uzorkovanja bio neizostavno dug - objasnila je ona.

Rekla je da je nabavka tkanine ono što je najduže trajalo.

- Blisko sam sarađivala sa trgovcem tkaninama preko svoje fabrike i bila sam u mogućnosti da nabavim tkaninu za koju sam osećala da će se kupcima svideti. Nešto što je bilo neverovatno za nošenje, ali je takođe izdržljivo - rekla je ona.

Sofi je rekla, s obzirom na to da nije modni dizajner, pravljenje odevnog predmeta je 'škakljiv posao', kao i razumevanje načina na koji fabrike rade, kulturnih barijera i kontrole kvaliteta.

Ona je rekla da joj je najveći prioritet da fabrika sa kojom radi bude etička.

- Ono što sam videla u Indiji bila je ogromna količina siromaštva i zato mi je bilo veoma važno da se pobrinem da žene dobiju ispravne plate, da se dobro ophode i brinu o njima.

S obzirom na sve veći uspeh poslovanja, Sophie je prerasla fabriku i morala je da se preseli u veću fabriku kako bi se prilagodila rastu prodaje. Ona sada proizvodi svoje artikle u Kini – osiguravajući da je fabrika usklađena sa njenim etičkim vrednostima.

Sofi je rekla da je tokom godina reakcija kupaca bila ogromna.

- Kada sam prvi put započela posao, imala sam ideju i htela sam da je probijem, ali nisam imala pojma da će biti toliko ljudi kojima će se svideti proizvod - rekla je ona.

(Telegraf Biznis)

Video: Nebojša Lozo: Naši proizvodi su našli put do svakog kontinenta

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>