• 20
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Vučević sa petlje Adrani: Do kraja 2024. otvara se nova deonica Kruševac - Vrnjačka Banja

M. P.
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Premier I ministar Vesić obilaze radove na petlji Adrani na Moravskom koridoru

  • 20

Predsednik Vlade Miloš Vučević obilazi radove na petlji Adrani sektori 3 Moravskog koridora zajedno sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goranom Vesićem.

- Važna vest za sve nas je da ćemo do kraja 2024. godine pustiti novu deonicu Moravskog koridora od Kruševca do Vrnjačke Banje. Vrnjačka Banja če od 2025. godine biti spojena autoputem sa svim delovima Srbije - poručio je premijer.

Vučević je istakao da ovakvi projekti povećavaju i plate i penzije i potvrdio reči predsednika Srbije da bi penzije mogle da se povećaju za 10 odsto.

Ministar Vesić istakao je da je plan se ceo Moravski koridor završi do kraja 2025. godine, početkom 2026. godine.

- Ovde živi skoro 500.000 ljudi i to znači investicije, razvoj  - poručio je Vesić, ističući da Moravski koridor ima kompletno 112,4 kilometara.

Ministar je rekao da se sada radi 22 kilometara obilaznice oko Kragujevca i da je potrebno uraditi još 36.

- Imaćete direktno vezu prema autoputu Beograd-Niš. Ceo ovaj deo Srbije biti premreženom mrežom puteva i saobraćajnica a to znači da će ljudi živeti bolje i imati više investicija, te da ćemo sprovesti decentralizaciju - poručio je Vesić.

Pored premijera i ministra prisutni su i pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miroslav Alempić, gradonačelnik Kraljeva Predrag Terzić, generalni direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.

Denivelisana raskrsnica "Adrani" (Deonica 3) se nalazi na 81. kilometru auto-puta, severozapadno od Grada Kraljeva, između Državnog puta IB reda br. 22 i železničke pruge (Stalać- Kraljevo- Požega) na jugu i Zapadne Morave na severu.

Kako navode iz Koridora Srbije, predmetna denivelisana raskrsnica je tipa "truba" i istom se ostvaruje veza novog auto-puta sa Državnim putem IB reda br. 22 (Mrčajevci- Kraljevo- Raška) i sa planiranom obilaznicom oko Kraljeva.

Plato naplatne stanice, denivelisane raskrsnice "Adrani" sadrži sedam naplatnih rampi i u njenoj neposrednoj blizini predviđena je izgradnja Baze za održavanje, čija izgradnja nasipa je u toku.

Zbog blizine Zapadne Morave, kao i Musine reke, projektom je predviđena zaštita od poplava nasipa auto- puta i denivelisane raskrsnice "Adrani".

Moravski koridor od Pojate do Preljina dužine je 112,4 kilometara, sastoji se iz tri deonice: prva deonica od Pojate do Kruševca (Koševi) duga je 27,83 kilometara, druga deonica od Kruševca (Koševi) do Adrana je 53,88 kilometara i treća deonica od Adrana doPreljina 30,66 kilometara.

U sklopu izgradnje auto-puta izvode se i radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave u dužini od oko 60 kilometara.

Puštanjem u rad dela Deonice 1 od Makrešana do Kruševca (Koševi) u novembru 2023. godine, a prethodno i dela Deonice 1 od Pojata do Makrešana, u aprilu 2023. godine, u saobraćaj je pušteno 28 kilometara Moravskog koridora to jest cela prva deonica.

Trenutno se najintenzivniji radovi izvode na delu Deonice 2, od Kruševca (Koševi) do Trstenika, kao i od Trstenika do Vrnjačke Banje i to radovi na izgradnji nasipa auto-puta, završnog sloja - posteljice, radovi na otvorenom i zatvorenom sistemu odvodnjavanja, kao i radovi na izgradnji kolovozne konstrukcije, uključujući i asfalterske radove.

U toku su radovi na 46 mostova, 13 nadvožnjaka i šest pločastih propusta, četiri denivelisane raskrsnice "Koševi", "Velika Drenova", "Trstenik" i "Vrnjačka Banja", kao i radovi na izmeštanju i zaštiti postojećih instalacija.

Na poddeonici 4, Kruševac (Koševi) - Medveđa, urađena su dva sloja asfalta u dužini od 12,3 kilometra, dok su na poddeonici 5, Medveđa-Vrnjačka Banja, urađena dva sloja asfalta u dužini od 5,9 kilometara.

Takođe, izvode se radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave, izgradnja odbrambenog nasipa u dužini od 2,76 kilometara, rekonstrukcija postojećeg odbrambenog nasipa u dužini od 10,2 kilometra, kao i radovi na izgradnji obaloutvrde, ukupne dužine 540 metara.

Na celom projektu gradi se 117 većih građevinskih putnih objekata, od čega 78 mostova, 11 podvožnjaka i 28 nadvožnjaka. Sem toga, gradi se 12 saobraćajnih petlji (denivelisanih raskrsnica), kao i tri obostrana parkirališta, tri obostrana odmorišta i dve baze za održavanje.

Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, što je za skoro dva metra šire od ostalih autoputeva u Srbiji, čime se obezbeđuje dodatni komfor i povećava bezbednost odvijanja saobraćaja.

Moravski koridor povezuje Pojate, Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku banju, Kraljevo, Adrane i Čačak, odnosno oko 500.000 građana u Rasinskom, Raškom i Moravičkom okrugu.

Na projektu je svakodnevno angažovano oko 3.600 radnika sa više od 1.500 jedinica mehanizacije, što ga čini najvećim gradilištem u Srbiji.

(Telegraf Bznis /Tanjug)

Video: Nebojša Lozo: Naši proizvodi su našli put do svakog kontinenta

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milan

    27. jul 2024 | 10:54

    Svakim kilometrom autoputa slika Srbije se menja, pratimo trendove i idemo u korak sa najrazvijenijim zemljama zapadne Evrope. Auto put će doneti nove investitore i nova radna mesta.

  • Ika

    27. jul 2024 | 10:41

    Nasa zemlja je postala lepše mesto za život svih građana

  • Nemanja

    27. jul 2024 | 10:56

    Slika postaje zemlja u koju se njeni građani vraćaju. Svaki pedalj novog auto puta šansa je za Srbiju za novo radno mesto za nove investicije

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>