Ova država ima najviše prodavnica po glavi stanovnika: Jedinstvene su po svojoj ponudi i radnom vremenu
U Južnoj Koreji na svakih 950 stanovnika dolazi jedan mini market. Ova zemlja postala je carstvo mini marketa i krajem prošle godine u državi od 52 miliona stanovnika bilo je više od 55.200 mini marketa, odnosno po jedan na svakih 950 stanovnika.
To je više nego što McDonald’s ima franšiza širom sveta, a Južnu Koreju čini neprikosnovenim kraljem prodavnica po glavi stanovnika.
Mini marketi su u Južnoj Koreji poznati po inovativnim strategijama prodaje i danas su važan maloprodajni kanal otvoren 24 sata dnevno.
Nekoliko je faktora koji izdvajaju korejske mini markete od ostalih. Prvo, tamo možete kupiti sve, od hrane i pića do potrepština za domaćinstvo i ostalih usluga vezanih za životni stil. U njima kupac može dopuniti mobilni telefon, platiti račune, podići gotovinu, naručiti putem interneta i podići pakete (u nekim marketima može čak i napuniti električni romobil, promeniti strana valuta i poslati međunarodna pošiljka).
U korejskim marketima kupci mogu sediti za stolom i ručati ili večerati (pa čak i doručkovati) okruženi redovima ispunjenim pivskim limenkama. Naravno, svaki mini market ima i zaseban deo sa hranom gde možete naručiti sve, od instant supa do rezanaca i raznoraznih omiljenih jela korejske kuhinje.
Dodate li tome i stolove za sedenje, mikrotalasne pećnice i dozatore vruće vode, sasvim je jasno zašto su mini marketi omiljeno mesto gde zaposlenici skoknu na brzi ručak, noćne ptice stanu da se okrepe nakon provoda, a studenti napune baterije pre brojnih predavanja.
Još jedan važan faktor u procvatu mini marketa jest demografija. Naime, sve je više samaca u Južnoj Koreji što znači da raste broj domaćinstava sa jednom osobom. Naravno, domaćinstva sa više članova sklonija su kuvanju i obavljanju nedeljnih ili mesečnih kupovina potrepština dok su samci skloniji jeftinim obrocima u mini marketima ili onlajn naručivanju hrane.
Ono što je takođe doprinelo procvatu mini marketa su društvene mreže. Naime, pretraživanjem YouTubea, TikToka ili Instagrama lako se naleti na mnoštvo videozapisa o korejskim mini marketima, a u većini tih videa influenseri daju recenziju ponudu hrane, grickalica i pića i slično.
Sve je to podstaklo dodatno širenje i otvaranje mini marketa širom Južne Koreje, premda su se najveći brendovi mini marketa počeli da se šire i na područje jugoistočne Azije.
Pitanje je samo hoće li se koncept korejskih mini marketa proširiti svetom kao što su i K-Pop i njihovi elektronski proizvodi ili će Zapad ipak ostati dosledan nekim tradicionalnijim vrednostima, prenosi Poslovni Dnevnik.
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren novi Lidl u Sava Centru
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.