Vreme čitanja: oko 3 min.
Bulajić: Zbog blokade pruga imali smo smanjene prihode i dodatne troškove
Vreme čitanja: oko 3 min.
"To je jedna tužna pojava", rekao je Bulajić
Vršilac dužnosti generalnog direktora "Srbija voza" Ivan Bulajić rekao je danas da su, zbog protesta koji su održani u nedelju uveče protiv najave iskopavanja litijuma i kompanije Rio Tinto i blokade železničkog saobraćaja, pretrpljeni veliki gubici u smislu smanjenja prihoda i dodatnih troškova koji su nastali i istakao da su dobili instrukcije od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da još u nedelju počnu sa analizom gubitaka koje su imali zbog blokade, kao i da je taj proces u toku.
- To je jedna tužna pojava. 'Srbija Voz' je kompanija od koje zavisi jako veliki broj građana, govorimo o 10 do 15 hiljada ljudi dnevno. Ako vi blokirate taj vid prevoza, vi ste napravili štetu ljudima koji ne mogu da se vrate svojim porodicama sa odmora ili sa posla, koji ne mogu da ostvare putovanje po bilo kom drugom osnovu. 'Srbija Voz' je zbog ove blokade koja je trajala od subote 21.25 sati do nedelje 06.45. ujutru, pretrpela velike gubitke u smislu smanjenja prihoda i u smislu dodatnih troškova koje smo imali za rotaciju posada koji nisu mogli da dođu do svojih stanica, nego su ostali negde na pruzi - rekao je Bulajić za Tanjug.
On je istakao da je ovo preduzeće dobilo instrukcije od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture još u nedelju da počnu sa analizom gubitaka koje su ostvarili zbog blokade i taj proces je u toku.
- Očekujem da će već u toku današnjeg dana ili sutra 'Srbija Voz' moći da dostavi Ministarstvu procenu kolika je šteta nastala zbog ove obustave saobraćaja. Ako uzmete u obzir da je jedna karta prosečne vrednosti oko 600-700 dinara, samo pomnožite sa brojem ljudi koji nisu mogli da obave svoje putovanje, već ćete imati samo jedan deo te štete. Drugi deo koji se odnosi na dodatne troškove koje smo imali se tek obračunava, tako da su u pitanju sigurno višemilionski iznosi - naveo je Bulajić.
On je rekao da osnovni cilj nije samo da se smanje troškovi, nego da je osnovni cilj da putnici budu bezbedni i realizuju svoje putovanje.
- Srbija Voz ima više od 350 polazaka dnevno, veliki broj vozova je u saobraćaju i vi onda morate da vidite kako da zbrinete te ljude koji neće moći da dođu do svoje krajnje destinacije, a finansijska šteta je da kažem, sekundarni efekat - dodao je on.
Bulajić je za Tanjug rekao da raste broj ljudi koji koriste ovaj vid prevoza iz godine u godinu i da je na primer 2021. godine bilo dva miliona i 650 hiljada putnika godišnje, dok će ove godine preći osam miliona.
- Može se reći da vrtoglavo raste broj putnika i sve više građana naše zemlje se oslanja na železnicu kao osnovni vid prevoza. Pre svega, prvo i osnovno, sve veći broj pruga u zemlji gde su brzine takve da i vremenski gledajući je neuporedivo brže putovati vozom. Međutim, i gde to nije slučaj voz je najkomforniji vid prevoza. Ako poredimo sa putničkim automobilom, troškovi prevoza vozom su daleko niži i nemate situacije, odnosno rizike da negde na ulasku neke veće gradove upadnete u gužvu i da imate nepredviđeno produženje puta. Voz uvek stiže na vreme. Ako poredimo sa autobusom, naravno vozovi su mnogo komforniji, imaju toalete, možete da kupite osveženje, da se prošetate - rekao je Bulajić.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dudica
Koliko je trajala blokada? Tri meseca?
Podelite komentar