Vreme čitanja: oko 3 min.
Vesić otkrio do kada se mora izgraditi autoput Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, pa pomenuo uklanjanje Savskog mosta
Vreme čitanja: oko 3 min.
Vesić: Rok za izgradnju autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad šest godina
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, koji je danas zajedno sa premijerom Milošem Vučevićem, obišao radove na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, gde počinje i izgradnja prvog mosta, da će radovi na tom autoputu biti završeni za šest godina, a vrednost projekta je 1,5 milijardi evra.
- Ovaj autoput je deo širih projekata koje imamo za Banat. Ono što je važno, to je da će on biti izgrađen za šest godina, odnosno 72 meseca je rok za izgradnju, i biće izgrađen zajedničkim radom kako kineske kompanije 'Shandong High Speed', tako i srpske kompanije koje rade na ovom projektu -rekao je Vesić novinarima.
Prema njegovim rečima, vrednost ovog projekta je milijarda i 596 miliona evra.
- Zaključen je po principu ključ u ruke, a to znači nema dodatnih radova - rekao je Vesić i istakao da kineska kompanija koja radi autoput spada u najbolje kompanije.
- Oni u ovom trenutku imaju još dva projekta, završiće do kraja septembra do Valjeva i počinju da rade južnu obilaznicu oko Valjeva, i ove godine će pustiti, bilo je planirano, 23 km Dunavskog koridora, ja mislim da će biti oko 35 km. Sledeće godine završiće Dunavski koridor do Golupca - Požarevac, Veliko gradište, Golubac, i to će biti završeno deset meseci pre ugovorenog roka - rekao je Vesić.
On je zahvalio ovoj kineskoj kompaniji, koja je, kaže, prva kompanija koja se odazvala na poziv Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, da finansira stručnu praksu za naše studente, kako bi oni sticali iskustvo, studenti građevinarstva, mašinstva, arhitekture.
Vesić je kazao i da sve što se gradi u Srbiji gradi se u skladu sa novim normativima EU, a to znači da su "pametni autoputevi".
Vesić je rekao i da se radi na projektu pretvaranja postojećih autoputeva u "pametne" autoputeve, dodajući da to rade Telekom Srbija i Institut Mihajlo Pupin.
- U narednih nekoliko godina imaćemo sve autoputeve koji će biti pametni - rekao je Vesić i podsetio da po evrposkoj direktivi do 2030. godine sva vozila proizvedena u EU moraju da budu kompatibilna sa softverom na autputevima, što znači da vozila sama čitaju znake, prilagođavaju brzinu i slično.
- Naši autoputevi treba da budu spremni za to - poručio je Vesić.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture istakao je da će se dozvole za uklanjanje starog Savskog mosta, kao i za izgradnju novog biti izdate kada se ispune svi zakonski uslovi, odnosno kada Grad Beograd preda kompletna dokumentacija.
- On je u nadležnosti ministarstva, kada je u pitanju izdavanje dozvola, kako za rekonstrukciju, izgradnju i uklanjanje, jer je u pitanju međudržavna reka i raspon tog mosta po zakonu pripada nama. Tako da ćemo izdati dozvolu za uklanjanje mosta, kao i dozvolu za izgradnju novog mosta, kada se ispune svi zakonski uslovi, odnosno kada nam bude predata kompletna dokumentacija - rekao je Vesić odgovarajući na pitanje novinara da li će u novembru biti uklonjen Savski most kao što je ranije najavljeno.
On je prilikom obilaska radova na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, gde je počeo da se gradi prvi most, rekao da to ne zavisi od Ministarstva kada će se dogoditi, već od Grada Beograda.
- Moraju da urade pripremu za izmeštanje saobraćaja i sve ostalo. Znači kada nam se budu obratili i kada sve bude spremno, mi ćemo dozvolu izdati, ali ja ne mogu da vam kažem u kom trenutku će početi samo izmeštanje, jer to nije odluka koja se donosi u Ministarstvu na čijem sam ja čelu - rekao je ministar.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.