Ulaganje u korisničko iskustvo
Omogućava nam da budemo u kontaktu sa onima koje volimo, da imamo pristup informacijama i da radimo, gde god da se nalazimo. Čini da nema geografskih granica i da budemo u kontaktu sa celim svetom. Sa Majk Mišelom, generalnim direktorom Yettela, razgovarali smo o planovima te kompanije po pitanju razvoja mreže i o tome koliko je važno da ona bude stabilna i pouzdana.
- Kako razvoj tehnologije ide ubrzano, veoma je važno da mobilna mreža raste. Šta je Yettel uradio po tom pitanju, da li postoje konkretni koraci koje ste preduzeli kako bi korisnici mogli da koriste najmodernije tehnologije?
Naša mreža uvek je bila jedan od razloga, ako ne i glavni, zašto nam korisnici ukazuju svoje poverenje. Godinama smo to poverenje negovali i radili na tome da, kada surfuju ili razgovaraju u našoj mreži, njihovo iskustvo svakim danom bude sve bolje. Pre svega, trudili smo se da mreža bude stabilna i pouzdana. Skoro 100 odsto populacije pokrili smo 4G mrežom, a u poslednjih par meseci radimo na velikom projektu unapređenja infrastrukture. Uložićemo oko 100 miliona evra u naredne tri godine kako bi imali mrežu vrhunskog kvaliteta i spremno dočekali sve što nam dolazi, uključujući i 5G mrežu, kada se stvore uslovi za njeno komercijalno uvođenje. Kada govorimo o 5G-u, želeo bih da napomenem da je Yettel postavio prvu 5G baznu stanicu u Naučno-tehnološkom parku u Beogradu još u junu 2019. godine, kao i u Naučno-tehnološkom parku u Čačku 2022, čime smo kreirali 5G testno okruženje za studente, startape i kompanije. Sa najavljenim poslednjim ulaganjima u dalji razvoj mreže, želimo da otvorimo put još modernijim tehnologijama i da, u isto vreme, obezbedimo da naša mreža bude spremna za sve ono što je građanima i društvu potrebno.
Naša mreža je i najbrža, što dokazuje priznanje Best in test na osnovu merenja umlauta. Ove godine, po prvi put smo i mreža sa najboljim kućnim internetom. Dosta toga smo uradili I po pitanju održivosti, tako da je Yettel mreža 100 odsto zelena. Od januara 2022. godine koristimo samo obnovljive izvore energije za njeno napajanje.
Ponosno mogu da kažem da smo naporno radili kako bi bili izbor broj jedan korisnika, kada govorimo o mreži. Trudimo se da bude pouzdana, da ima vrhunske performanse i da pruža superiorno korisničko iskustvo, kako sada, tako i u budućnosti.
- A šta je sa vašim ostalim planovima? Da li ste zadovoljni kako prolazi godina do sada i da li možemo da očekujemo nešto novo do kraja 2024?
Veoma smo zadovoljni kako se stvari do sada odvijaju. Naš ekosistem usluga se razvija, i vidimo da korisnici veoma lepo reaguju na mogućnosti koje im nudimo. U naš Yettel sistem sada ulazi i Yettel Bank, čime ćemo objediniti finansijske i telekomunikacione usluge, što je još jedan iskorak i za nas, i za tržište, i za korisnike. Kao i uvek, želimo da korisnici osete pozitivnu promenu kada se opredele za nas. Ne samo da osete koliko je jednostavno da sa nama komuniciraju, nego da imaju i konkretne finansijske pogodnosti. Napravili smo jedinstvenu ponudu za sve one koji su korisnici i naše mobilne mreže i banke, i to je nešto što samo mi možemo da ponudimo. I pri tom je tek početak. U narednim mesecima spremamo još pogodnosti za sve one koji se odluče za neku od naših usluga.
U fiksnom segmentu, jačamo našu ponudu i stalno investiramo u unapređenje TV platforme i usluga. Imamo više od 120 hiljada korisnika i stabilnu treću poziciju na tržištu sa ponudom za Yettel optički internet i TV. Nedavno smo lansirali i Yettel Sve kojom smo objedinili sve usluge koje pružamo. To je zapravo kombinacija usluga za svako domaćinstvo i za celu porodicu, lako je razumljivo i donosi i značajnu uštedu u poređenju sa pojedinačnim cenama.
Najbolje u 2024. godini je tek pred nama, siguran sam. Plan nam je da idemo u sličnom pravcu kao i do sada – da dalje razvijamo naš ekosistem, da radimo na ubrzanoj digitalizaciji I da naša mreža bude još jača i još bolja.
- Kada govorite o budućim planovima, koji su to telekomunikacioni trendovi, ako se uzmu u obzir ponašanja korisnika i njihova očekivanja?
Mislim da sam se već dotakao teme očekivanja korisnika kada sam govorio o našoj mreži i budućim ulaganjima. Ono što dodatno primetimo jeste da korisnici žele moderna rešenja i aplikacije na kojima dosta toga mogu sami da urade, kao što je, na primer, naša Yettel aplikacija. Razvijamo je više od deset godina, i ona je centralno mesto naših razgovora sa korisnicima. Danas, u samo par klikova, možete da uradite gotovo sve zbog čega biste inače morali da posetite našu prodavnicu ili zovete kontakt centar. Na vrlo jednostavan možete da platite račune, pregledate listing, promenite paket ili aktivirate roming, platite parking ili kartu u gradskom prevozu. Danas aplikacija ima 1,4 miliona korisnika, što je, prema našim saznanjima, najveći broj korisnika koji neka lokalna aplikacija ima u Srbiji, i taj broj konstantno raste.
Sa druge strane, korisnici sve više žele rešenja koja su kreirana na način da baš njima odgovaraju. Tako smo došli do Yettel Shopping platforme, koristeći analizu podataka, AI i personalizovane ponude. Radeći sve to, uvek imamo na umu održivost, jer je takav pristup deo naše strategije. Želimo da pomognemo korisnicima da budu odgovorniji kada koriste digitalne tehnologije, da, na primer, štede energiju koristeći naše aplikacije, zaštite svoje podatke ili recikliraju stare uređaje.
Svi ovi trendovi zajedno odraz su pristupa i trenda u telekomunikacijama, a to je velika fokusiranost i želja da se kreiraju rešenja za ono što korisnicima zaista i treba.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.