Nemačka otvorila prvu rafineriju litijuma u Evropi: Proizvodnja dovoljna za pogon 500.000 električnih vozila

V. K.
V. K.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 1

Kompanija "AMG Litijum" otvorila je prvu rafineriju litijuma u ​​Evropi u Biterfeld-Volfenu u Nemačkoj. Rafinerija je izgrađena za nešto više od dve godine i koštala je oko 140 miliona evra.

Većina litijuma za fabriku će stizati iz Brazila. Posao rafinerije je da zatim pretvori sirovinu u litijum hidroksid kompatibilan sa baterijama. Očekuje se da će fabrika proizvoditi 20.000 tona litijum hidroksida godišnje, što je dovoljno za pogon 500.000 električnih vozila.

Litijum je ključna komponenta u proizvodnji baterija za električna vozila (EV). To je element koji je veoma tražen kao rezultat globalnog prelaska na zelenu energiju.

Kao odgovor na svoju rastuću potražnju, EU je predložila Akcioni plan za kritične sirovine za 2020. godinu, koji ima za cilj da smanji zavisnost Evrope od spoljnih izvora snabdevanja.

Trenutno, većina hibridnih i električnih vozila koristi litijum-jonske baterije. Generalni direktor "AMG Litijum" Stefan Šerer izjavio je da "ako želite i određene performanse i domet tokom vožnje, onda je litijum-jonska baterija jednostavno nenadmašna".

U budućnosti će se ovde proizvoditi i litijum iz evropskih rudnika, poput Portugala i planine Ercgebirge (Krušne Hori) na granici Češke i Nemačke, prenosi Euronjuz.

(Telegraf Biznis)

Video: Cene goriva biće manje za tri dinara

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • teorija zavere

    19. septembar 2024 | 15:31

    Čekaj, pa zašto uvoz iz Brazila? Koliko li samo košta transport? Zar neće Nemačka da otvori silne rudnike litijuma?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>