Vreme čitanja: oko 6 min.
Olga Šatova Krstonijević: AlHerboLab osvajaju svet prirodnom kozmetikom iz Srbije
Vreme čitanja: oko 6 min.
AlHerboLab, kompanija specijalizovana za proizvodnju kozmetike, u septembru 2024. godine obeležava svoju prvu značajnu prekretnicu – godinu dana od pokretanja proizvodnje dva prirodna kozmetička brenda, ECOLATIER i ORGANIC MIMI, u Srbiji
Uprkos kratkom vremenskom periodu, proizvodi kompanije su već našli put do kupaca širom sveta, uključujući tržišta Sjedinjenih Američkih Država i Kine. Danas razgovaramo sa direktorkom kompanije, Olgom Šatovom Krstonijević, o ovom uspehu.
- Šta je uticalo na odluku da proizvodnju AlHerboLab-a pokrenete upravo u Srbiji?
Prilikom izbora zemlje za pokretanje proizvodnje pažljivo smo analizirali nekoliko potencijalnih opcija. Na kraju smo se odlučili za Srbiju, a na tu odluku uticao je niz ključnih faktora. Pre svega, važan aspekt bilo je povoljno logističko položaj zemlje. Srbija se nalazi na raskršću važnih transportnih puteva koji povezuju Evropu, Bliski istok i Aziju. Ovo nam omogućava brzu i efikasnu nabavku sirovina iz celog sveta, potrebnih za proizvodnju, kao i distribuciju proizvoda na tržišta Evropske unije, Bliskog istoka i Severne Afrike. Pored toga, ekonomski proračuni i analiza investicionog projekta pokazali su da je pokretanje proizvodnje u Srbiji finansijski isplativo rešenje. Međunarodni odnosi Srbije, potpisani sporazumi o trgovini sa mnogim zemljama, doprinose povoljnoj investicionoj klimi za razvoj biznisa.
- Kako ste pristupili stvaranju ekološki održivog proizvodnog pogona i koje su bile glavne faze u tom procesu?
Posle šest meseci intenzivne potrage za prostorom, koji bi odgovarao na zahtevi modernog i ekološkog proizvođača prirodne kozmetike, odlučili smo da gradimo fabriku iz temelja. Ova odluka nam je omogućila da kreiramo prostor koji je ne samo funkcionalan i udoban, već i prilagodljiv za buduće širenje, sa snažnim fokusom na ekološku održivost. Gradnja prema savremenim standardima rezultirala je optimizacijom potrošnje energije i resursa, kao i smanjenjem emisije ugljen-dioksida.
Osim toga, investirali smo u naprednu tehnološku opremu i obezbedili zalihe visokokvalitetnih sirovina, među kojima značajno mesto zauzimaju organski sastojci, prisutni u gotovo svim našim proizvodima. Od decembra 2022. do septembra 2023. godine, intezivno smo radili na pripremama, kako bismo u trenutku lansiranja proizvodnje u septembru 2023. godine bili u potpunosti spremni za izlazak na tržište.
Jedna od ključnih inovacija u našem proizvodnom procesu bila je uspostavljanje proizvodnje ambalaže u okviru naših pogona. Danas proizvodimo 70% ambalaže koristeći recikliranu plastiku koja je ponovo upotrebljiva. Ovaj korak ne samo da smanjuje troškove, već i značajno smanjuje naš uticaj na životnu sredinu, osnažujući našu posvećenost održivom razvoju.
- Da li ste već obezbedili sve potrebne sertifikate za vašu proizvodnju?
Sertifikacija je postala ključna faza izlaska kompanije AlHerbolab na međunarodna tržišta. Od samog početka smo se fokusirali na ispunjavanje visokih standarda i zahvaljujući pažljivoj pripremi, brzo smo prošli sve sertifikacione provere.
Prvi važan korak bilo je dobijanje sertifikata ISO 9001:2015 - Sistem menadžmenta kvalitetom i ISO 22716:2007-Dobra proizvođačka praksa (GMP) - Kozmetika, što nam je omogućilo izlazak na međunarodna tržišta i učvrstilo naš status pouzdanog proizvođača. ISO 9001:2015 potvrđuje usklađenost sistema upravljanja kvalitetom s međunarodnim standardima, dok ISO 22716:2007-GMP garantuje poštovanje strogih pravila u procesu proizvodnje, skladištenja i distribucije kozmetičkih proizvoda.
Za trgovinu na tržištu Evropske unije obavezno je registrovanje proizvoda na CPNP portalu. Pripremili smo sav neophodan paket dokumenata i uspešno se registrovali na ovom portalu, što nam je omogućilo da izađemo na tržište 12 zemalja. Izlazak na tržište SAD-a takođe je postao jedan od naših ključnih zadataka. Za to smo dobili FDA sertifikat, kako za proizvodnju, tako i za proizvode. Takođe, prošli smo sertifikacione procedure u Turskoj i registrovali naše proizvode u Saudijskoj Arabiji, što nam je omogućilo širenje izvoza.
Posebno je značajan Veganski sertifikat, koji potvrđuje da su proizvodi AlHerbolab izrađeni bez korišćenja sastojaka životinjskog porekla i da nisu testirani na životinjama.
Spremni smo da i dalje potvrđujemo kvalitet naših proizvoda na bilo kom tržištu i odgovaramo na zahteve sertifikacionih organa drugih zemalja.
- S obzirom na širenje AlHerboLab-a, kako pristupate kreiranju prodajnih strategija na globalnim i lokalnim tržištima?
Nama je od velike važnosti da dobijamo povratne informacije od krajnjih potrošača i pratimo kako se naši proizvodi plasiraju u prodaji. Ove informacije nam omogućavaju da pravovremeno reagujemo na promene na tržištu, uvodimo inovacije i prilagođavamo našu ponudu potrebama kupaca.
Zato smo odabrali distribuisani sistem prodaje. Na primer, prisutni smo na platformama kao što su Amazon u SAD i Nemačkoj, Trendyol u Turskoj, Makeup Store u Poljskoj, Ananas.rs na srpskom tržištu, gde vidimo recenzije, ocene i možemo brzo da reagujemo na zahteve klijenata. Pripremamo se za lansiranje na Amazon Velike Britanije.
Na domaćem tržištu fokusirani smo na direktnu saradnju sa maloprodajnim lancima, što obezbeđuje blisku vezu sa potrošačima. Prisustvujemo u velikim maloprodajnim lancima, kao što su SuperVero, Aroma Market, Aksa, DexyCo, DIS, Mercator, apotekama Dr.Max, i nastavljamo da širimo spisak partnera. Takođe, sarađujemo sa manjim, mladim onlajn prodavnicama kao što je Vesna.rs i specializirovanim prodavnicama kao Kedrova priča.
U drugim zemljama radimo preko distributivne mreže, na primer, naši brendovi su prisutni u Španiji, Litvaniji, Finskoj, SAD-u, Turskoj, Kataru, Bahreinu, Omanu, Saudijskoj Arabiji. Odmah nakon potpisivanja Sporazuma o slobodnoj trgovini sa NR Kinom isporučili smo prvi kontejner u Kinu i očekujemo da se proizvodi naših brendova pojave na onlajn platformama i u toj zemlji.
Ovakav pristup omogućava AlHerboLabu da sluša svoje kupce, upravlja svojim prisustvom na različitim tržištima i ostvaruje održiv rast kako na globalnom, tako i na lokalnom nivou.
- Kako identifikujete i birate partnere za saradnju? Kakav značaj imaju sajmovi u promovisanju vaših proizvoda?
Učešće na međunarodnim sajmovima je odlična prilika da predstavimo naše novine i susretnemo se sa potencijalnim partnerima. Ove godine smo već učestvovali na velikim sajmovima, kao što su Beauty Düsseldorf i COSMOPROF u Las Vegasu, gde smo zajedno sa našim distributerom predstavili našu novu seriju proizvoda za negu tela i kose ORGANIC MIMI COLOURS. Do kraja godine planiramo učešće na sajmovima u Poljskoj i Finskoj, a u Srbiji ćemo učestvovati na FMCG forumu. Ovakvi događaji nam pomažu da održimo veze sa postojećim partnerima i pronađemo nove za promociju na međunarodnom nivou, kao i da odgovorimo na zahteve drugih tržišta i obogatimo asortiman novim proizvodima.
- Recite nam nešto o vašem timu.
AlHerboLab se ponosi svojim međunarodnim timom, koji okuplja više od 20 godina iskustva u industriji prirodne kozmetike. U proizvodnji i logistici većinom radi srpski tim, što osigurava visok kvalitet i efikasnost. Komercijalni i marketinški sektor je međunarodnog sastava. Zahvaljujući dovoljno velikom i kreativnom odeljenju za istraživanje i razvoj (R&D), koje se bavi razvojem novih proizvoda, spremni smo da lansiramo do 100 novih SKU-ova godišnje, tako da možemo brzo reagovati na trendove i potrebe tržišta.
Naši zaposleni govore srpski, engleski, turski, španski, letonski, ruski, nemački i kineski jezik. Ovakva jezička raznolikost i međunarodno prisustvo daju nam značajnu prednost u razumevanju ključnih tržišta za širenje prodaje i omogućavaju efikasno upravljanje poslovnim procesima u savremenim uslovima.
- Koje ciljeve postavljate pred kompaniju u narednoj godini?
U prvoj godini poslovanja pokrenuli smo proizvodnju dva brenda prirodne kozmetike, koji su već prisutni na tržištima 30 zemalja. Obezbedili smo sve neophodne sertifikate i naš asortiman sada uključuje oko 300 SKU-ova.
U 2025. godini fokusiraćemo se na povećanje obima prodaje u strateški važnim regionima. Prioritetna tržišta su nam Evropa i Balkan, ali planiramo i značajno širenje na Bliski Istok i tržište SAD-a. Postigli smo dobre rezultate tokom prve godine, a naš cilj je da nastavimo da rastemo, unapređujemo ekspertizu u međunarodnoj prodaji i marketingu, uz održavanje visokog nivoa kvaliteta i efikasnosti u svim fazama proizvodnje.
Za više informacija o kompaniji, posetite sajt www.alherbolab.com.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.