Vreme čitanja: oko 2 min.
Da li ovo treba da se naplaćuje? Hrvati u neverici zbog dodatne stavke na računu za čaj
Vreme čitanja: oko 2 min.
Nabavna cena kesice ugostiteljskog meda iznosi šest centi, a neki ga prodaju 10 puta skuplje
Mala pakovanja meda koja gosti kafića u Hrvatskoj dobijaju uz čaj znatno su poskupela, zbog čega su ugostitelji uz čaj u cenu počeli uračunavati i med. U nekim ugostiteljskim objektima kad naručite čaj, odmah vam je uračunat i med.
- Trudimo se da čaj služimo kao što je naš dobavljač predvideo, u posebnim čajnicima, lepim šoljicama i taj proizvod zaslužuje cenu koju smo postavili - smatra predsednik Udruženja ugostitelja Grada Osjeka Gordan Šestić.
Tamo gde med nije uračunat dodatno se naplaćuje 50 centi, što potrošači ne pozdravljaju.
- To je preskupo. Oprostite, radije šećer onda ili bez meda i šećera - kaže Josip iz Osjeka.
- Ekstra se naplaćuje? Nikako ne bi smelo. To je kao da čovek traži čašu vode. Onda bi trebalo naplatiti i šećer, kašičicu koju stavljaju u vodu, a to je već sve stavljeno u cenu - smatra Manuel iz Zagreba.
- Za hrvatske prilike čini se previsoko - kaže Suzana.
Retki su oni koji med uopšte ne naplaćuju.
- Imamo praksu da ne naplaćujemo med. S obzirom na to da je za dosta naših stalnih gostiju više prijateljski kafić, naša je praksa da ne naplaćujemo med. Dosta gostiju pije ga i uz kavu - kaže konobar iz Osijeka Stjepan.
- Ne naplaćujemo ga, ali nije loša ideja. Šalim se, mislim da bi to trebalo biti kao i šećer, besplatno, i limun sastavni dio čaja - smatra vlasnica ugostiteljskog objekta iz Podgore Magda Kržanić.
Nabavna cena kesice ugostiteljskog meda iznosi šest centi, a neki ga prodaju 10 puta skuplje. Po tome ispada da je med u ugostiteljskim objektima čak sedam puta skuplji od teglice meda, piše Dnevnik.hr.
- Od jednog kilograma meda, koji je sedam evra, dobijete 80 malih pakovanja. Morate platiti poklopac, teglicu, analizu... Imate do dva eura troška. Postoji nekakav inspektorat, službe koje će nadzirati i kontrolisati te cene - kaže predsednik pčelarskog udruženja Pčela iz Osijeka Slavko Stojanović.
A dok cene niko ne nadzire, ko voli, nek' izvoli, čaj sa medom ili bez.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovo je tačan spisak cena i proizvoda akcije "Nabolja cena" od 1. septembra
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.