Vesić o izgradnji pruga u Srbiji: “Vizija Vučića ima isti značaj kao odluka kralja Milana Obrenovića”

M. P.
M. P.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 8

Vizija i odluka predsednika Srbije Aleksandra Vučića o izgradnji brzih pruga za razvoj zemlje ima isti značaj kao odluka kralja Milana Obrenovića iz 19. veka jer je izgradnja železnice u to vreme bila nešto najnaprednije što moderna država može da uradi, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

- Odluka predsednika Vučića da gradi brze pruge ravna je značaju odluke koju je doneo kralj Milan i vlada Milana Piroćanca, posle dobijene nezavisnosti Srbije 1878. godine na Berlinskom kongresu, kada se deo odredaba Berlinskog mira odnosio na to da Srbija treba da izgradi prugu koja će da je poveže sa istokom i zapadom - rekao je Vesić gostujući u emisiji “Fokus” na televiziji B92.

Podsetio je da je 23. avgusta 1884. godine krenuo prvi voz iz Beograda ka Nišu, nekoliko dana ranije voz između Beograda i Zemuna, da je izgrađena pruga između Smedereva i Velike Plane, da je 1885. godine građena pruga između Niša i Pirota kao i Niša i Vranja…

- Pruge koje je radio kralj Milan značile su tehnološki napredak Srbije jer je u to vreme graditi železnicu bilo nešto najnaprednije što moderna država može da uradi - rekao je Vesić i dodao da je to značilo evropeizaciju Srbije i izlazak zauvek iz otomanske imperije.

Ponovio je da ono što radi predsednik Vučić kada su u pitanju pruge ima isti značaj kao ono što je radio kralj Milan u 19. veku zato što, dodao je, Srbija sada gradi brze pruge.

Vesić je podsetio da je pre nekoliko dana na sednici Vlade Srbije usvojena Uredba kojom se utvrđuje prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora železničke pruge Beograd-Niš.

- Ova uredba znači da je usvojen prostorni plan, odnosno urbanizam na osnovu koga možemo da počnemo da izdamo lokacijske dozvole, građevinske dozvole i da počnemo da sprovodimo tendere za izgradnju ove pruge - rekao je Vesić.

Dodao je da je ta, brza pruga, najvažniji i najveći projekat za koji smo od EU dobili novac navodeći da EU dala 610 miliona evra granta, a da će izgradnja pruge ukupno koštati dve milijarde i 750 miliona evra.

Vesić je, između ostalog, naveo da će 24. novembra biti pušteno 108 kilometara brze pruge od Novog Sada do Subotice.

Takođe, podsetio je na najavu predsednika Vučića da će biti potpisana Deklaracija između Srbije, Mađarske, Severne Makedonije i Grčke o izgradnji brze pruge između Budimpešte i Patre, dužine oko 1.680 kilometara.

- Na taj način ćemo imati kičmu železničkog saobraćaja u Evropi i čitav ovaj deo Balkana sa dve velike luke - Pirej i Solun, biće povezane preko pruga sa Hambrugom, najvećom evropskom lukom. Nemojte zaboraviti da se Česi povezuju brzom prugom preko Bratislave do Budimpšte i da Poljaci povezuju Varšavu i Prag tako da ćete iz Beograda moći da dođete do Varšave, a onda od Bratislave prema prema Beču i gde god želite - rekao je Vesić i dodao da će sav saobraćaj zapadnog Balkana preko Srbije izlaziti prema Evropi.

(Telegraf Biznis)

Video: Otvorene dve nove kancelarije PKS u Kini: Čadež obavio sastanke sa 8 kompanija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sss

    29. oktobar 2024 | 19:48

    Gospodine Vesicu ,nadam se da ce te resiti problem kruznih tokova u gradu Beogradu.

  • Nenad

    29. oktobar 2024 | 18:08

    Poznaje Vesić odlično Vučića, zajedno su studirali, sad se odlično razumeju. Ume Vučić da predvidi šta će biti najveći problem za nekoliko godina. Prevoz građana, Srbija nija velika, ali sve je više automobila na putevima, zastoji su mogući. Rešenje je u prugama, zato ih i gradimo. Bićemo mu veoma zahvalni.

  • Ivana

    29. oktobar 2024 | 18:04

    Srbija se gradi!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>