Temu dobio konkurenta: Stiže nova platforma, cene nikad niže, najskuplja stvar košta 2000 dinara?!
Amazon je pokrenuo novi autlet pod nazivom Haul, koji postavlja maksimalnu cenu proizvoda na 20 dolara, u pokušaju da se suprotstavi niskobudžetnim trgovcima Temu i Shein.
Gigant za onlajn kupovinu predstavio je Haul kao mobilno iskustvo dostupno u svojoj aplikaciji za kupovinu za korisnike u SAD u sredu.
Kažu da kupci mogu očekivati "ludilo niske cene" na Haul proizvodima koji "vredi čekati" do dve nedelje za isporuku.
Kineski konkurenti Amazona u e-trgovini uživali su u brzom rastu u poslednjim godinama, ali su se takođe suočili s kritikama zbog uticaja na životnu sredinu prilikom proizvodnje i slanja sve jeftinijih proizvoda.
"Temu i Shein su se suočili s kritikama zbog korišćenja rupa u zakonodavstvu za uvoz i zbog toga što su rasipni i ekološki neodgovorni", rekla je analitičarka maloprodaje Forrester-a, Sučarita Kodali, za BBC News.
"Ovaj pokušaj izgleda da ima iste izazove", dodala je govoreći o Amazon Haul-u.
Haul označava dugo očekivani ulazak platforme u prodaju jeftinijih proizvoda s dužim vremenom isporuke - poslovni model koji je podstakao uspon Temu i Shein-a.
Međutim, regulatori širom sveta pokazuju sve više opreznosti u vezi s usponom platformi koje prodaju masovno proizvedene proizvode po vrlo niskim cenama.
Evropska komisija je takođe pokrenula akciju protiv Temua u oktobru zbog zabrinutosti da ne uspevaju da zaustave prodaju ilegalnih proizvoda.
Amazon je postavio niske cene kao centralnu tačku svoje ponude s Haul-om.
Pored maksimalne cene od 20 dolara, kompanija tvrdi da će većina proizvoda koštati manje od 10 dolara.
Primeri uključuju set od tri brijača i "elegantan set ogrlice, narukvice i naušnica" koji su dostupni za nešto manje od tri dolara po komadu, prema saopštenju za medije.
Besplatna isporuka biće takođe dostupna za porudžbine od 25 dolara ili više uz isporuku od jednog do dva dana.
"Pronalaženje odličnih proizvoda po vrlo niskim cenama važno je za kupce, a mi nastavljamo da istražujemo načine na koje možemo sarađivati s našim prodajnim partnerima kako bi mogli da ponude proizvode po ultra-niskim cenama", rekao je Darmeš Mehta, potpredsednik za usluge globalnih prodajnih partnera u Amazonu.
Kompanija tvrdi da će "beta" Haul iskustvo kupovine omogućiti da svi proizvodi koji se prodaju budu podržani garancijama za proizvode i pružiće sigurnost u pogledu njihove bezbednosti.
Mehta je rekao da je još "rano" za ovaj novi vertikalni model prodaje, i da će povratne informacije kupaca biti ispraćene kako bi "usavršili i proširili" platformu u narednim nedeljama i mesecima.
BBC je pitao Amazon kada će i da li će usluga biti lansirana u Velikoj Britaniji.
Kodali je dodala da ovaj projekat nije bez rizika za Amazon.
Rekla je za BBC da postoje dokazi da kupci "postaju umorni od lošeg kvaliteta proizvoda i sporih isporuka."
"Ako proizvodi budu razočarali kupce i budu neprofitabilni za Amazon, ne očekujem da Haul dugo traje", zaključila je.
(Telegraf.rs)
Video: Ruši se lepotica u Krunskoj: Kraj ove vile svi su zastajali, posle požara ostala je devastirana
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.