Chips Way: Investicija od 20 miliona evra transformisala fabriku u lidera na tržištu grickalica!
Direktor Luka Jovanović otkriva kako je investicioni ciklus transformisao čačansku fabriku u regionalnog lidera i sinonim za kvalitet u industriji slanih grickalica.
- Nakon 3 godine, zaokružili ste najveći investicioni ciklus u istoriji poslovanja. Šta podrazumeva investicija od 20 miliona evra?
Kada smo daleke 1971. godine započinjali našu čačansku priču o čipsu, naša fabrika Chips Way bila je prva i jedina fabrika slanih grickalica u regionu. Od samog osnivanja do danas imali smo jasan cilj – zadovoljne potrošače na prvom mestu, stabilan rast i kontinuirano unapređivanje kvaliteta.
Danas, više od pola veka kasnije, jedan smo od retkih nezavisnih, lokalnih proizvođača u industriji čipsa i slanih grickalica, a istovremeno i ozbiljna konkurencija globalnim liderima ne samo u Srbiji, već i široj regiji Balkana. Bez lažne skromnosti, a sa velikim ponosom mogu da kažem, da su Chips Way brendovi danas sinonim za kvalitet.
Naravno, do ovde nikako nismo došli slučajno. U protekle tri godine, realizovali smo najveći investicioni ciklus u istoriji kompanije i uložili preko 20 miliona evra u najmoderniju tehnologiju za proizvodnju čipsa, flipsa i kokica. Renovirali smo proizvodno-skladišne prostore i unapredili procese obrade i čuvanja krompira.
Ova, za nas izuzetno značajna investicija, ali i doprinos domaćoj ekonomiji, realizujemo uz podršku Vlade Republike Srbije i domaćih banaka, što nam je omogućilo da značajno povećamo kapacitete i unapredimo kvalitet.
Zato sa ponosom očekujemo da 2025. godina bude rekordna, sa prihodom od 25 miliona evra i proizvodnjom od skoro 6.000 tona, od čega je više od polovine proizvoda planirano za izvoz.
- Preko 50 procenata robe namenjeno je izvozu. Na koliko tržišta izvozite i gde beležite najveći rast?
Naša čačanska priča danas se više ne priča samo u Srbiji. Naprotiv! Pored domaćeg tržišta, na kome iz godine u godinu postižemo sve značajnije rezultate, izvozimo na više od 10 tržišta i pre svega fokusom na regionu Balkana. Danas, u našim grickalicama uživaju potrošači u Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Crnoj Gori, u kojoj beležimo i najznačajniji rast zahvaljujući kolegama iz Nelta koji nas od prošle godine zastupaju.
Ali, ne zaustavljamo se samo u regionu. Naši proizvodi mogu se kupiti i u Evropskoj uniji, na primer u Grčkoj u koju izvozimo više od 550 tona robe, što takođe predstavlja još jedno tržište sa velikim rastom.
- Da li ste već uveli ili razmatrate da uvedete automatizaciju na linijama i kako će to uticati na broj od 200 zaposlenih?
Automatizacija celokupnog proizvodnog ciklusa, pakovanja i magacina predstavlja neminovnost na globalnom nivou imajući u vidu sve veće izazove na tržištu rada. Upravo iz tog razloga Chips way uvodi automatizaciju postepeno, istovremeno, zadržavajući zaposlene proširenjem proizvodnog asortimana i omogućavajući zaposlenima mogućnost napredovanja na nove pozicije, kroz različite obuke.
- Zanimljivo je da čips pravite od domaćeg krompira koji se prostire na više od 450 hektara zasada. Ima li mesta za naše poljoprivrednike, kupujete li proizvode od njih i kako ih birate?
Pored konstantnog ulaganja u proizvodnju i inovacije, Chips Way je kao domaća kompanija prepoznata po svojoj posvećenosti kvalitetu proizvoda i podršci lokalnoj ekonomiji. Fabrika u proizvodnji koristi isključivo domaći krompir sa više od 450 ha zasada čime osigurava visok kvalitet proizvoda, ali i obezbeđuje podršku domaćim uzgajivačima i poljoprivrednicima, kupujući isključivo domaće sirovine i materijale za ceo Chips Way proizvodni program. Na to smo posebno ponosni.
- Godine 1971. bili ste prva fabrika u regionu koja proizvodi slane proizvode, kasnije se pojavila konkurencija, a šta vas je održalo i i dalje vas održava i nakon pola veka postojanja?
Odgovor je veoma jednostavan! To su naši potrošači koji nas prate i podržavaju sve ove godine. A, naravno, kada imate takvo poverenje, osećate i obavezu da iz godine u godinu budete sve bolji. Oslanjanje na dugu tradiciju nama je vetar u leđa, a jasna vizija, ulaganje u inovacije i pogled u budućnost, motor koji nas snažno vodi u uspeh. I tako nameravamo da još dugo dugo budemo omiljeni izbor ljubitelja slanih grickalica: poznatog čipsa, sada u novom modernom pakovanju stižu, ali i novih favorita među kojima su flips sa kikirikijem, flips u obliku krokodila, jumbo flips i dobre stare kokice, danas sa novim poboljšanim ukusom.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Darko
To je jedna od investicija u Srbiji ali mislim da Srbi odavno nisu većinski vlasnici ovog brenda. Samom automatizacijom proizvodnje svi čipsevi su izgubili svoj izvorni ukus i svi liče jedan na drugi.
Podelite komentar