Vreme čitanja: oko 3 min.
Chips Way: Investicija od 20 miliona evra transformisala fabriku u lidera na tržištu grickalica!
Vreme čitanja: oko 3 min.
Direktor Luka Jovanović otkriva kako je investicioni ciklus transformisao čačansku fabriku u regionalnog lidera i sinonim za kvalitet u industriji slanih grickalica.
- Nakon 3 godine, zaokružili ste najveći investicioni ciklus u istoriji poslovanja. Šta podrazumeva investicija od 20 miliona evra?
Kada smo daleke 1971. godine započinjali našu čačansku priču o čipsu, naša fabrika Chips Way bila je prva i jedina fabrika slanih grickalica u regionu. Od samog osnivanja do danas imali smo jasan cilj – zadovoljne potrošače na prvom mestu, stabilan rast i kontinuirano unapređivanje kvaliteta.
Danas, više od pola veka kasnije, jedan smo od retkih nezavisnih, lokalnih proizvođača u industriji čipsa i slanih grickalica, a istovremeno i ozbiljna konkurencija globalnim liderima ne samo u Srbiji, već i široj regiji Balkana. Bez lažne skromnosti, a sa velikim ponosom mogu da kažem, da su Chips Way brendovi danas sinonim za kvalitet.
Naravno, do ovde nikako nismo došli slučajno. U protekle tri godine, realizovali smo najveći investicioni ciklus u istoriji kompanije i uložili preko 20 miliona evra u najmoderniju tehnologiju za proizvodnju čipsa, flipsa i kokica. Renovirali smo proizvodno-skladišne prostore i unapredili procese obrade i čuvanja krompira.
Ova, za nas izuzetno značajna investicija, ali i doprinos domaćoj ekonomiji, realizujemo uz podršku Vlade Republike Srbije i domaćih banaka, što nam je omogućilo da značajno povećamo kapacitete i unapredimo kvalitet.
Zato sa ponosom očekujemo da 2025. godina bude rekordna, sa prihodom od 25 miliona evra i proizvodnjom od skoro 6.000 tona, od čega je više od polovine proizvoda planirano za izvoz.
- Preko 50 procenata robe namenjeno je izvozu. Na koliko tržišta izvozite i gde beležite najveći rast?
Naša čačanska priča danas se više ne priča samo u Srbiji. Naprotiv! Pored domaćeg tržišta, na kome iz godine u godinu postižemo sve značajnije rezultate, izvozimo na više od 10 tržišta i pre svega fokusom na regionu Balkana. Danas, u našim grickalicama uživaju potrošači u Makedoniji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Crnoj Gori, u kojoj beležimo i najznačajniji rast zahvaljujući kolegama iz Nelta koji nas od prošle godine zastupaju.
Ali, ne zaustavljamo se samo u regionu. Naši proizvodi mogu se kupiti i u Evropskoj uniji, na primer u Grčkoj u koju izvozimo više od 550 tona robe, što takođe predstavlja još jedno tržište sa velikim rastom.
- Da li ste već uveli ili razmatrate da uvedete automatizaciju na linijama i kako će to uticati na broj od 200 zaposlenih?
Automatizacija celokupnog proizvodnog ciklusa, pakovanja i magacina predstavlja neminovnost na globalnom nivou imajući u vidu sve veće izazove na tržištu rada. Upravo iz tog razloga Chips way uvodi automatizaciju postepeno, istovremeno, zadržavajući zaposlene proširenjem proizvodnog asortimana i omogućavajući zaposlenima mogućnost napredovanja na nove pozicije, kroz različite obuke.
- Zanimljivo je da čips pravite od domaćeg krompira koji se prostire na više od 450 hektara zasada. Ima li mesta za naše poljoprivrednike, kupujete li proizvode od njih i kako ih birate?
Pored konstantnog ulaganja u proizvodnju i inovacije, Chips Way je kao domaća kompanija prepoznata po svojoj posvećenosti kvalitetu proizvoda i podršci lokalnoj ekonomiji. Fabrika u proizvodnji koristi isključivo domaći krompir sa više od 450 ha zasada čime osigurava visok kvalitet proizvoda, ali i obezbeđuje podršku domaćim uzgajivačima i poljoprivrednicima, kupujući isključivo domaće sirovine i materijale za ceo Chips Way proizvodni program. Na to smo posebno ponosni.
- Godine 1971. bili ste prva fabrika u regionu koja proizvodi slane proizvode, kasnije se pojavila konkurencija, a šta vas je održalo i i dalje vas održava i nakon pola veka postojanja?
Odgovor je veoma jednostavan! To su naši potrošači koji nas prate i podržavaju sve ove godine. A, naravno, kada imate takvo poverenje, osećate i obavezu da iz godine u godinu budete sve bolji. Oslanjanje na dugu tradiciju nama je vetar u leđa, a jasna vizija, ulaganje u inovacije i pogled u budućnost, motor koji nas snažno vodi u uspeh. I tako nameravamo da još dugo dugo budemo omiljeni izbor ljubitelja slanih grickalica: poznatog čipsa, sada u novom modernom pakovanju stižu, ali i novih favorita među kojima su flips sa kikirikijem, flips u obliku krokodila, jumbo flips i dobre stare kokice, danas sa novim poboljšanim ukusom.
(Telegraf.rs/PR)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Darko
To je jedna od investicija u Srbiji ali mislim da Srbi odavno nisu većinski vlasnici ovog brenda. Samom automatizacijom proizvodnje svi čipsevi su izgubili svoj izvorni ukus i svi liče jedan na drugi.
Podelite komentar