Revolt složnih Kineskinja uzdrmao industriju vrednu 13 milijardi dolara
Glavni proizvođači higijenskih uložaka u Kini se izvinjavaju nakon optužbi da prodaju uloške koji su kraći nego što je oglašeno na pakovanju.
Ovo izvinjenje dolazi usred talasa besa nakon što su viralni video snimci na društvenim mrežama prikazali Kineskinje koje mere dužinu higijenskih uložaka popularnih brendova - pokazujući da je većina njih kraća od dužine koja je navedena na pakovanju.
Gnev se proširio u šire nezadovoljstvo zbog toga što ženski higijenski proizvodi često ne ispunjavaju očekivanja, a takvi proizvodi imaju istoriju skandala u vezi sa sigurnošću u Kini.
Kineskinje su preuzele na sebe da ukažu na veliku zabrinutost zbog kvaliteta higijenskih uložaka, najčešće korišćenog ženskog higijenskog proizvoda u zemlji.
U jednom od prvih video snimaka, postavljenom 3. novembra, korisnik na kineskoj društvenoj mreži Xiaohongshu je pregledala devet brendova higijenskih uložaka i koristeći traku za merenje pokazala da su svi kraći od dužine navedene na pakovanju.
- Hoće li vam skraćivanje nekoliko centimetara pomoći da postanete bogati? - napisala je korisnica u svom video snimku.
Ova otkrića su uskoro izazvala široko rasprostranjenu kritiku, sa potrošačima koji su optužili proizvođače higijenskih uložaka za prevaru.
Usred ove buke nezadovoljstva, istraživanje više od 20 različitih higijenskih uložaka koje je sprovela kineska novinska kuća The Paper otkrilo je da je gotovo 90 odsto proizvoda bilo smanjeno, mereći bar 10mm kraće nego što je navedeno na pakovanju.
Nakon poplasve žalbi, vlasti su saopštile da revidiraju trenutni nacionalni standard za uloške, prenose lokalni mediji.
Popularni kineski brend ABC je u saopštenju sredinom novembra izrazio duboko izvinjenje zbog ranije neprikladnog odgovora na pritužbe i obećao da će poboljšati svoje proizvode kako bi postigao nulu odstupanja. Ostale kompanije, uključujući Shecare i Beishute, takođe su se izvinile.
Kineski državni mediji takođe su se oglasili povodom ove kontroverze, kritikujući proizvođače zbog skraćivanja troškova.
- Kao svakodnevna potreba za žene, kvalitet higijenskih uložaka je direktno povezan sa zdravljem i udobnošću korisnika. Problemi koji postoje u nekim proizvodima na tržištu ne mogu se ignorisati - navodi se u članku Xinhua.
Higijenski ulošci su najčešće korišćen ženski higijenski proizvod u Kini, gde tržište ima vrednost od 13 milijardi dolara, piše Bi-Bi-Si (BBC).
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija promoviše vina i džemove na sajmu Kina - CIEZ Ekspo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.