Tesla ostavlja konkurenciju iza sebe: Vredi više od svih automobilski marki zajedno
Nakon značajnog pada sredinom oktobra, cena deonica Tesle nakon američkih predsedničkih izbora 5. novembra porasla je za 68 procenata. Tesla je postigao izuzetan položaj na berzi, a vrednost ovog proizvođača električnih automobila sada premašuje ukupnu vrednost svih drugih automobilskih marki na svetu zajedno.
Na zatvaranju tržišta u sredu na Vol Stritu, akcije Tesle porasle su za 5,9 procenata, čime je ukupna tržišna kapitalizacija kompanije dostigla 1.360 milijardi dolara. Za poređenje, ukupna vrednost 42 druga proizvođača automobila i grupacija koje trenutno imaju ili su nedavno imale značajnu proizvodnju automobila iznosi 1.260 milijardi dolara.
Tesline akcije su poslednjih meseci zabeležile značajan rast. U proteklih šest meseci cena akcija porasla je za 139 procenata. Nakon velikog pada sredinom oktobra, cena akcija od američkih predsedničkih izbora 5. novembra porasla je za 68 procenata.
U prošlosti je tržišna kapitalizacija Tesle bila u rangu sa 8 do 10 najvrednijih konkurenata. Sada se, međutim, Tesla značajno udaljila od ostatka industrije. Izgleda da se Elonu Musku već isplatio angažman u kampanji novog predsednika SAD Donalda Trampa.
Dok je Tesla doživela snažan rast, kineski proizvođač automobila BYD zabeležio je rast od nešto više od 25 procenata u proteklih šest meseci, dok je Volkswagen grupa doživela sličan pad od 25 procenata u istom periodu. Toyota, najveći svetski proizvođač automobila prema broju prodatih vozila, takođe je u padu u proteklih šest meseci, i to za 15 procenata. Očigledno je da tržište deonica funkcioniše prema drugačijim pravilima.
(Telegraf Biznis/BiznisInfo)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.