Gradi se prva stanica za leteće taksije: Evo kako će oni izgledati

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Zahvaljujući vazdušnom prevozu mogu se izbeći velike gužve i na željenu destinaciju stići veoma brzo. Odgovor na pitanje kako smanjiti saobraćajne gužve nije jednostavan. Stručnjaci daju različite predloge, ali kada, imamo situaciju gde je infrastruktura zastarela, a broj automobila konstantno raste, čini se nemogućim doći do rešenja preko noći. Ako su putevi preopterećeni, jedno od rešenja je da se saobraćaj odvija ispod zemlje, ali izgradnja metroa je izuzetno skupa i traje dugo, pa se jednostavnijim čini da se deo saobraćaja preseli – u vazduh.

Sve više kompanija testira leteće taksije, koji bi mogli biti deo rešenja za smanjenje gužvi i idealno prevozno sredstvo za kraće udaljenosti. Za takve letelice nije potrebna klasična pista kao za avione, jer mogu da poleću i sleću vertikalno (VTOL), a kako se većinom testiraju letelice sa električnim motorima, buka koju proizvode ne bi trebalo da predstavlja veliki problem.

Međutim, da bi ove ideje postale stvarnost, odnosno da bi teorija postala praksa, potrebna su brojna testiranja tehnologije, kao i infrastruktura koja će podržati ta testiranja i rad letećih taksija. Upravo na takvoj infrastrukturi, odnosno aerodromu za leteće taksije (mnogi ih nazivaju veriportima, zbog vertikalnog poletanja i sletanja), radi kompanija Skyports Infrastructure. Izgradnja takvog veriporta već je započela u blizini grada Bicestera, severno od Oksforda u Velikoj Britaniji, i biće smešten preko puta postojećeg aerodroma.

Iz kompanije Skyports Infrastructure kažu da će ovo biti prva potpuno bezbedna zona za testiranje letelica koje mogu vertikalno da sleću i poleću. U početku, plan je da se taj veriport koristi kao glavno mesto za testiranje različitih oblika transporta za koje nije potrebna duga pista, jer će letelice moći da poleću poput helikoptera. Između ostalog, tu će se testirati i leteći taksiji.

Te letelice neće ličiti na automobile koji mogu da lete, već će to pre biti neka vrsta putničkih dronova sa više elisa koje mogu da se pomeraju kako bi omogućile kretanje vertikalno i horizontalno. Jedan tip takvih dronova koji se testira ima mesto za pilota i četiri putnika, kao i za njihovu prtljagu. Ovakav način prevoza deluje idealno za putovanja od aerodroma, koji su obično van gradova, do centra ili mesta u blizini centra, čime bi se putovanje koje obično traje 30-40 minuta moglo skratiti na samo desetak minuta.

- Ovakvi objekti su ključni za omogućavanje besprekorne integracije električnih VTOL letelica u naš vazdušni prostor i pomoći će ljudima da bolje razumeju pogodnosti koje donose - komentarisali su iz Vertical Aerospace-a, kompanije koja razvija svoje letelice za The Sun. Oni već testiraju VTOL letelice, a korišćenje infrastrukture u blizini Bicestera pomoći će im u bržem razvoju i testiranju.

Proći će još vremena dok leteći taksiji postanu dostupni, ali u ovaj oblik vazdušnog prevoza, kao i infrastrukture, sve se više ulaže, pa smo svakim danom sve bliže potpuno novom načinu prevoza. Ipak, nije teško zaključiti da ovakav prevoz neće biti jeftin i da će, barem u početku, biti rezervisan samo za one dubljeg džepa.

(Telegraf Biznis/Zimo)

Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>