Poznati svetski brend kog Srbi obožavaju na ivici opstanka: "Sledi bolan proces"
Najk, najveći svetski brend sportske opreme, na misiji je da povrati svoju poziciju nakon izazovne godine. Analitičari tvrde da je višegodišnji niz strateških grešaka doveo do najgoreg dana u trgovanju u istoriji kompanije ovog leta, kada su akcije pale za 20%, što je izbrisalo 28 milijardi dolara tržišne vrednosti Najka.
Prošle nedelje kompanija je objavila svoj prvi izveštaj o zaradi pod novim izvršnim direktorom Eliotom Hilom, što analitičari smatraju mogućim početkom dugoročnog oporavka brenda.
- Kada Najk uloži inovacije u svoje proizvode, može da vrati rast. Ali to će biti dugotrajan i bolan proces- rekla je Stejsi Vidlic, predsednica SW Retail Advisors.
Problemi za kompaniju počeli su 2020. godine, kada je maloprodajni gigant počeo da ograničava saradnju sa veleprodajnim partnerima, poput Fut Locker-a i Dick’s Sporting Guds-a, kako bi povećao prodaju putem sopstvenih platformi i prodavnica. Plan je u početku doneo povećanje direktne prodaje, ali nakon ukidanja karantina 2021. godine, prihod Najka iz direktnih kanala počeo je da stagnira.
Analitičari kažu da je nedostatak inovacija u proizvodima i odsustvo iz veleprodajnih kanala omogućilo novim rivalima, poput Hoka i On Running-a, da zauzmu deo tržišta.
- To je bila greška. Kada se povučete iz tog kanala i zadržite neke od svojih najboljih i najnovijih proizvoda, neko drugi popunjava te police - rekla je Vidlic.
U aprilu je tadašnji izvršni direktor Džon Donahoe rekao za CNBC da je kompanija previše forsirala digitalne kanale i da radi na ispravljanju toga.
Najk se sada suočava sa viškom zaliha zbog usporavanja prodaje, dok se potrošači okreću novim stilovima drugih brendova. U najnovijem izveštaju o zaradi, Najk je naveo da će se fokusirati na povratak inovacijama, usmeravanje marketinga na sport i rasprodaju starih zaliha putem promocija.
Sada su sve oči uprte u novog izvršnog direktora, Hila, koji je 32 godine deo Najka, da preokrene situaciju za ovog sportskog giganta.
(Telegraf Biznis)
Video: Snimak iz drona brze saobraćajnice Šabac - Loznica
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
sanja
Kako nece biti u gubitku kad je u USA cena npr. patika 3 puna niža nego u Evropi. A tek Balkan dolaze kopije loseg kvaliteta, vidi se iz aviona.
Podelite komentar