"Uselili smo se u novogradnju, pa doživeli pakao": Profesor objašnjava kako da pobedite investitora na sudu

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Potražnja za nekretninama, posebno novogradnjama, ne prestaje da raste, a cene, koje obaraju rekorde, čine ih atraktivnom opcijom za životnu investiciju. Ipak, iz snova o savršenom stanu lako se može pretvoriti u noćnu moru. Česte su priče o kupcima koji su nakon useljenja u novoizgrađene stanove naišli na brojne probleme, kao što su oštećeni prozori, curenje vode, vlaga, neravni zidovi i pucanje fasade. Takvi problemi često ostaju bez odgovora od strane investitora ili developera, što kupce gura u očaj.

Jedana od objava na društvenim mrežama upravo ukazuje na ovaj problem

- Kupili smo stan u novogradnji koja je ispala samo problem. Otprilike 50% stanara ima neke probleme u stanovima, a investitor ne želi učestvovati u daljem popravku jer tvrdi da nismo održavali zgradu - navodi se u objavi, a slične objave u kojima se spominju prozori koji propuštaju kišu, curenje vode iz nepoznatih cevi, ili čak prodor vode sa susedove terase, nisu retkost.

Iako novogradnje moraju proći inspekciju i dobiti uporabnu dozvolu, ozbiljni problemi mogu se pojaviti tek nakon nekoliko meseci. Najčešći problemi uključuju lošu stolariju, curenje vode, lošu zvučnu izolaciju i nepravilno postavljene vodovodne instalacije.

Jamstvo na novogradnje traje deset godina za temeljne nedostatke i dve godine za skrivene greške.

Kako rešiti prblem?

Kupci moraju brzo obavestiti investitora o problemima, a prijave trebaju biti dokumentovane sa fotografijama ili video zapisima, koji su ključni za dokazivanje prigovora. Ako investitor ne reaguje, moguće je angažovati sudskog veštaka i pokrenuti pravni postupak, ali kupci moraju poštovati rokove, objašnjava Dejan Bodul, profesor na Katedri za građansko postupovno pravo i predsednik Hrvatskog udruženja stanara.

Neki investitori zatvore firme nakon završetka projekta, što može otežati ostvarivanje prava na naknadu štete. Stručnjaci savetuju temeljno istraživanje investitora i pažljivo pregovaranje o uslovima jamstva. Kupci treba da obrate pažnju na stanje stana prilikom primopredaje i da odmah prijave sve nedostatke kako bi obezbedili popravke ili naknadu štete.

(Telegraf Biznis/Jutarnji.hr)

Video: Mali: Obezbeđeno još 12 milijardi dinara za visoko obrazovanje, smanjuju se školarine za 50%

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>