Kinezi merkaju napuštene firme Folksvagena: "To bi ojačalo njihov uticaj"

D. J.
D. J.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kineski zvaničnici i proizvođači automobila zainteresovani su za nemačke fabrike predviđene za zatvaranje, a posebno za lokacije kompanije Folksvagen, rekao je za Rojters izvor upoznat sa planovima kineske vlade. Kupovina fabrike omogućila bi Kini jačanje uticaja u cenjenoj nemačkoj automobilskoj industriji, koja je dom nekih od najstarijih i najprestižnijih automobilskih brendova, dodao je izvor.

Kineske kompanije već su ulagale u različite sektore u Nemačkoj, najvećoj evropskoj ekonomiji, uključujući telekomunikacije i robotiku, ali još nisu osnovale tradicionalne fabrike automobila, iako Mercedes-Benz ima dva velika kineska akcionara. Ovaj potez mogao bi postati politički najosetljivije kinesko ulaganje do sada.

Folksvagen, kao simbol nemačke industrijske moći, sada je pod pritiskom globalnog ekonomskog usporavanja i izazova tranzicije na zelene tehnologije. Proizvodnja automobila u Nemačkoj za evropsko tržište omogućila bi kineskim proizvođačima električnih vozila da izbegnu carine EU na uvoz iz Kine, što bi dodatno ugrozilo konkurentnost evropskih proizvođača.

Ponude bi mogle doći od privatnih kompanija, državnih preduzeća ili zajedničkih ulaganja sa stranim kompanijama, dok kineske vlasti zadržavaju pravo da odobre određene inostrane investicije i verovatno bi bile uključene od samog početka. Odluke o ulaganjima zavisiće od stava nove nemačke vlade prema Kini nakon izbora u februaru, rekao je izvor.

Ekonomski odnosi dve zemlje produbljeni su tokom 16-godišnje vladavine Angele Merkel, zahvaljujući investicijama i izvozu nemačkih proizvođača automobila u Kinu. Međutim, odnosi su zahladneli jer aktuelna koalicija nastoji da smanji zavisnost od Kine. Ministarka spoljnih poslova Analena Berbok opisala je predsednika Si Đinpinga kao "diktatora", a Kinu kao rivala.

Folksvagen istražuje alternativne namene za svoje fabrike u Drezdenu i Oznabriku u okviru programa smanjenja troškova i restrukturiranja nemačkih operacija. Prodaja u Evropi najvećeg svetskog proizvođača automobila, vlasnika brendova kao što su Porše, Audi i Škoda, opada usled sve jače konkurencije kineskih kompanija.

Rukovodstvo Folksvagena želelo je da zatvori nekoliko fabrika, ali je naišlo na otpor sindikata. Prema dogovoru postignutom pre Božića, odlučeno je da se proizvodnja u Drezdenu, gde 340 radnika proizvodi električni ID.3, obustavi 2025. godine, dok će se u Oznabriku, gde 2.300 zaposlenih proizvodi model T-Roc Cabrio, proizvodnja zaustaviti 2027. godine.

Folksvagen bi bio spreman da proda fabriku u Oznabriku kineskom kupcu, rekao je izvor upoznat sa planovima kompanije.

- Posvećeni smo pronalaženju daljeg rešenja za ovu lokaciju. Cilj mora biti održivo rešenje koje uzima u obzir interese kompanije i zaposlenih - rekao je portparol, odbijajući da komentariše spekulacije o mogućoj ponudi.

(Telegraf Biznis/Poslovni)

Video: U Igorovom domu ponovo se rodio Draža i odigrala Kosovska bitka: Rukama stvara istoriju

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>