Poznata prodavnica koju Srpkinje obožavaju zatvara još jednu radnju na Balkanu: Bez posla ostalo 260 radnika

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Nakon 25 godina, Benetton je zatvorio svoj proizvodni pogon u Osijeku, čime je 260 radnika ostalo bez posla. Ovaj potez dolazi nakon obećanja od pre dve godine da će se otvoriti novih 300 radnih mesta, što je podržao i Grad Osijek, ali očigledno nije ispunjeno. Odlazak Benettona sa tržišta Hrvatske samo je deo šire slike propadanja ovog nekadašnjeg giganta.

Benetton je već duže vreme suočen s problemima.

Na početku 2023. godine, prema informacijama iz Corriere della Sera, grupa je najavila zatvaranje čak 419 prodavnica širom sveta do kraja 2025. godine, od kojih je već zatvoreno 180. Od 2013. do 2023. godine, Benetton je pretrpeo gubitke od 1,6 milijardi evra, dok mu je matična firma Edizione pomogla sa 800 miliona evra.

Benetton je svoje korene postavio 1965. godine u Bellunu, u severnoj Italiji, kada je Luciano Benetton, zajedno sa svojom braćom i sestrom, otvorio prvi prodajni objekat. Brand je postao globalno prepoznatljiv zahvaljujući šarenim džemperima "United Colors of Benetton", a vrhunac popularnosti dostigao je tokom 1980-ih i 1990-ih.

Benetton je postao poznat ne samo po svojim proizvodima, već i po provokativnim reklamama koje je radio sa fotografom Olivierom Toscanijem, koji je preminuo početkom ove godine.

Međutim, pad Benettona počeo je sa pojavom brendova brze mode kao što su Zara i H&M. Benetton nije uspeo da se prilagodi promenama na tržištu i bio je preskup da bi konkurisao bržim i jeftinijim brendovima. Dok su konkurenti ubrzavali proizvodnju i premeštali proizvodnju u Aziju, Benetton je insistirao na održavanju dela proizvodnje u Evropi, što je dovelo do većih troškova.

Iako je Benetton pokušao da se vrati uz stare reklamne kampanje, nove reklame su postale besmislene, a kompanija je zaostala u odnosu na konkurenciju. Problem je bio i u franšiznom modelu, koji nije omogućavao dovoljno fleksibilnosti da se brzo odgovori na promene tržišta, za razliku od brendova poput Zare i H&M-a koji su imali direktan nadzor nad svim aspektima poslovanja.

Benettonova borba sa smenom generacija i uvođenjem vanjskih menadžera, kao i uspon konkurencije koja je u velikoj meri savladala tehnologiju praćenja prodaje, dodatno su otežali poslovanje. Iako je neko vreme bio simbol modernog i šarenog brenda, Benetton se danas bori da preživi u svetu koji se brzo menja, gde je adaptacija ključ opstanka.

(Telegaraf Biznis/Index)

Video: U Igorovom domu ponovo se rodio Draža i odigrala Kosovska bitka: Rukama stvara istoriju

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>