"Zbog maminih mantija nisam otišao u Nemačku": Porodica Zaimović složno radi, čuva tradiciju i porodicu
Mantije, tradicionalno jelo koje budi sećanja na detinjstvo i toplinu doma, postale su simbol porodične ljubavi i zajedništva porodice Zaimović iz Novog Pazara. Ono što je počelo kao skroman posao iz hobija, danas je porodični brend prepoznatljiv po kvalitetu i očuvanju tradicije.
Azra Zaimović, uz podršku svoje porodice, izgradila je posao koji ne samo da čuva kulturno nasleđe, već pruža i ekonomske prilike za lokalnu zajednicu
- Prvenstveno sam počela da radim u kućnim uslovima, više iz ljubavi prema pravljenju pita i mantija nego sa namerom da pokrenem biznis. Međutim, sin Ahmed je saznao za subvencije koje nudi Nacionalna služba za zapošljavanje i predložio mi da se prijavim. Nakon što smo dobili sredstva, posao je krenuo da se razvija. Danas, zahvaljujući tom prvom koraku, zapošljavamo još dva radnika i širimo proizvodnju - kaže Azra, koja svojim trudom i upornošću služi kao inspiracija mnogima.
Ahmed Zaimović, Azrin sin, doneo je važnu životnu odluku kada je odlučio da ostne u Novom Pazaru i pomogne porodici u razvoju biznisa.
- Bio sam na korak od odlaska u Nemačku, ali mamin trud i naša porodična tradicija zadržali su me ovde. Rad u porodičnoj firmi za mene nije samo posao, već način da sačuvamo naš identitet i vrednosti - ističe Ahmed.
Najmlađa članica porodice, osamnaestogodišnja Emina, već od detinjstva aktivno učestvuje u radu.
- Od malih nogu sam gledala mamu kako pravi mantije. Prvu mantiju napravila sam kada sam imala sedam ili osam godina, a prvu pitu samostalno sam razvukla sa četrnaest. Danas pomažem kad god imam slobodnog vremena jer želim da očuvamo porodičnu tradiciju - kaže Emina, koja sa ponosom naglašava da cela porodica doprinosi uspehu firme.
Nacionalna služba za zapošljavanje odigrala je bitnu ulogu u pokretanju i razvoju ovog porodičnog biznisa. Prema rečima PR menadžerke Aide Bojadžić, Azra Zaimović je primer kako hrabrost, vizija i podrška porodice mogu da transformišu ideju u uspešan posao. Subvencija od 300.000 dinara omogućila je porodici Zaimović da započne proizvodnju i stvori prepoznatljiv brend, dok je dalja podrška pomogla u zapošljavanju novih radnika i širenju kapaciteta.
Porodica Zaimović poručuje kako su ljubav, trud i međusobna podrška ključni faktori svakog uspeha. Njihove mantije nisu samo jelo, već simbol očuvanja tradicije i porodičnih vrednosti koje se prenose s generacije na generaciju.
(Telegraf Biznis/Sandžak danas)
Video: U Igorovom domu ponovo se rodio Draža i odigrala Kosovska bitka: Rukama stvara istoriju
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Buki
Nedavno su mantije iz Novog Pazara proglašene za najbolje pecivo na svetu za dorucak. Pariski kroasani su tek peti na listi. Sa srećom.
Podelite komentar