Čuveni britanski milijarder želi privatnu železnicu: Ričard Brenson i laburistički ministri u klinču

V. K.
V. K.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ministri Velike Britanije pokušavaju da spreče pokušaj sir Ričarda Bransona da pokrene privatne železničke usluge koje bi konkurisale državnim železnicama pod kontrolom Laburista.

U pismu objavljenom u petak, Ministarstvo za transport izjavilo je da se protivi tome da "Virgin Trains" pruža železničke usluge na relaciji između Londona i Glazgova, jer bi to usmerilo prihode od karata sa državnih vozova na privatne.

Takođe su protiv sedam drugih predloga za "otvoreni pristup" koje su predložili privatnici, uključujući pet koje je predložio London-listed FirstGroup, jedan od Arriva i još jedan od Alliance Rail Limited.

- Imamo značajnih zabrinutosti u vezi sa uzimanjem prihoda od ugovorenih operatora i nerazumnim opterećenjem koje to zauzvrat nameće poreskim obveznicima - navodi se u pismu upućenom Kancelariji za železnicu i drum (ORR).

- Ove zabrinutosti su posebno izražene u vezi sa aplikacijama Virgin i [FirstGroup], dok predložene usluge Alliance Rail između Edinburga i Kardifa takođe predstavljaju značajan rizik  - ističe se.

Vraćanje železnice u javno vlasništvo

Prigovori, o kojima je prvi izveštaj objavio Financial Times, dolaze u trenutku kada Laburisti nastoje da vrate železnicu u javno vlasništvo pod okriljem novog tela, "Great British Railways". Umesto da ukinu postojeće privatne ugovore o operacijama, ministri će dozvoliti da ugovori isteknu bez obnove.

Međutim, kompanije, uključujući Virgin Trains ser Ričarda Bransona, pokušavaju da zadrže prisustvo putem takozvanih pravila otvorenog pristupa. Ova pravila omogućavaju privatnim operatorima da nude usluge uz glavnog operatora železničke linije, pod uslovom da je ruta nedovoljno pokrivena i da postoji dovoljno kapaciteta za više vozova.

Primeri takvih usluga danas uključuju Lumo, koji radi na Istočnom glavnom pravcu između Londona i Edinburga, kao i Heathrow Express na Velikom zapadnom pravcu i Hull Trains u Jorkširu.

Međutim, Ministarstvo za transport upozorava da će različite usluge štetiti performansama postojećih usluga i odvući prihode od karata, umesto da stvore dodatnu potražnju.

Predlog kompanije Virdžin da njihovi vozovi idu između Londona, Prestona, Liverpool Lime Street-a, Birmingham New Street-a i Glasgow Central-a dovele bi do "uzimanja" 110,5 miliona funti prihoda od vladinih usluga, dok bi generisale novih 19,7 miliona funti prihoda, prenosi britanski Telegraf.

(Telegraf Biznis)

Video: Ušli smo u superbrzi voz u Kini koji ide 306km na sat: Prelazi 1000km za 4 sata

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>