
Neverovatno! Minimum 500 ljudi ostaje bez posla, poznata kompanija najavila iznenadno zatvaranje!
Još jedna loša vest iz sveta nemačke autoindustrije – tradicionalni dobavljač automobila Bertrandt zatvara fabriku u Nemačkoj. U pitanju je opstanak mnogih radnih mesta, zbog čega radnici strahuju za svoju budućnost.
Mnogi će verovatno ostati bez posla
Automobilska industrija prolazi kroz fazu transformacije, koja donosi ne samo inovacije, već i bolne rezove. Fokus je na razvojnoj kompaniji Bertrandt iz Baden-Virtemberga, koja posluje od 1974. godine.
Nekada ključni partner za testiranje vozila, kompanija je sada pod pritiskom da se prilagodi novim tržišnim zahtevima. Trend ka elektromobilnosti, digitalnom umrežavanju i održivoj proizvodnji potpuno je promenio industriju.
Ove promene posebno pogađaju kompanije srednje veličine. Bertrandt je već najavio opsežnu reorganizaciju za 2024. godinu, a njen ključni deo je zatvaranje testnog poligona u Nufringenu kod Štutgarta.
Oko 130 radnika do sada je na toj lokaciji testiralo vozila – posao koji zbog novih tehnologija postaje sve manje relevantan. Njihova sudbina sada je neizvesna.
Oštre kritike zbog zatvaranja fabrike
Odluka o zatvaranju pogona u Nufringenu deo je šireg plana restrukturiranja, koji bi mogao ugroziti do 1.200 radnih mesta u Nemačkoj.
Posebno su drastični rezovi u fabrici Tappenbeck kod Volfsburga, gde će od 2.400 radnih mesta biti ukinuto oko 600.
Bertrandt ovaj potez pravda padom narudžbina iz automobilske industrije. Međutim, sindikat IG Metall oštro kritikuje kompaniju, tvrdeći da nije ozbiljno razmotrena mogućnost očuvanja radnih mesta u Nufringenu.
Ekonomske posledice za region biće značajne – nezaposlenost bi mogla porasti, dok će mnoge porodice i lokalne firme osetiti udarac. Bertrandt je primer pritiska pod kojim se trenutno nalaze dobavljači u autoindustriji.
Studija instituta Prognos pokazuje da bi samo u Nemačkoj do 2035. godine moglo biti izgubljeno do 140.000 radnih mesta u automobilskoj industriji.
Ipak, postoji i nada – raste potražnja za stručnjacima iz elektrotehnike, razvoja softvera i digitalnih rešenja, što bi moglo otvoriti nove prilike. Bertrandt ističe da je restrukturiranje neophodno kako bi kompanija ostala konkurentna na duže staze, prenose nemački mediji.
(Telegraf Biznis/Fenix)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.