![Pita sa sirom od heljdinih kora Pita sa sirom od heljdinih kora](https://xdn.tf.rs/2024/10/20/shutterstock1700374297-670x447.jpg)
U Bosni zatvoreno preko 50 pekara! "Prave burek sa sirom bez sira, ugrožena zaštita kupaca"
Građani u Bosni i Hercegovini danas bojkotuju trgovine i pekare nakon što je Državni inspektorat otkrio brojne nepravilnosti. Inspekcijski nadzori sprovedeni od 20. januara do 7. februara utvrdili su čak 238 nepravilnosti, a zatvoreno je 50 pekara.
Najviše problema pronađeno je u rukovanju hranom, deklaracijama proizvoda i neistaknutim cenama. Posebnu pažnju izazvao je slučaj bureka sa sirom, gde nije bio jasno naveden procenat sira, a često se koristi sirnia zamena umesto pravog sira.
Veliki broj prekršaja u pekarama
Sanitarna inspekcija je sprovela 143 nadzora i otkrila 112 nepravilnosti, pre svega u rukovanju hranom i higijenskim uslovima. Mnogi zaposleni nisu imali položen obavezni zdravstveni kurs, a redovni zdravstveni pregledi osoblja nisu obavljani u skladu sa zakonom. Utvrđeno je i da u 12% pekara uopšte nije uspostavljen sistem samokontrole (HACCP). Zbog toga su inspektori izdali 236 novčanih kazni, 67 upravnih mera i 11 prekršajnih naloga.
Poljoprivredna inspekcija je u 145 kontrola pronašla 73 nepravilnosti, uglavnom vezane za deklaracije proizvoda. Na primer, u sastavu proizvoda nisu jasno navedeni ključni sastojci, pa je tako u bureku sa sirom korišćen prerađeni sir (sirni namaz) ili čak biljna zamena za sir, ali potrošači o tome nisu bili obavešteni. Takođe, nije bilo jasno naznačeno poreklo biljnih ulja u proizvodima. Zbog ovih nepravilnosti izdato je 20 prekršajnih naloga i devet upravnih mera.
Tržišna inspekcija je sprovela 141 kontrolu i u 53 slučaja utvrdila nepravilnosti u vođenju evidencije o robi. Zbog toga je zatvorena 51 pekara, s tim da su 23 pekare kasnije nastavile s radom nakon što su otklonile nepravilnosti i uplatile 3.981,68 evra u državni budžet. Takođe, inspekcija je utvrdila 43 kršenja Zakona o zaštiti potrošača, uglavnom zbog neisticanja cena i obaveštenja o načinu podnošenja pritužbi.
Bojkot potrošača zbog visokih cena i lošeg kvaliteta
Na bojkot su pozvali građani okupljeni oko potrošačke platforme "Halo, inspektore", a pridružili su im se i učenici nezadovoljni drastičnim poskupljenjem pekarskih proizvoda. Mnogi građani smatraju da su cene previsoke u odnosu na kvalitet, dok su inspekcijski nalazi samo dodatno pojačali nezadovoljstvo.
Pored toga što su pekare na meti potrošača, one su pod sve češćim nadzorom inspekcija, jer raste broj prijava nezadovoljnih kupaca. Kontrole pekara će se nastaviti, a u toku je i analiza količine soli u hlebu i pecivima, kako bi se utvrdilo da li pekarski proizvodi ispunjavaju propisane standarde.
(Telegraf Biznis/Mirovina)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ja pa Ja
Naročito da se kontroliše higijena objekata, sudja i osoblja. Meni se pocelo gaditi da jedem u pekarama.
Podelite komentar