
Mađari rešili problem koji imaju još od 1918.: U novu luku ulažu preko 200 milion evra, evo gde se nalazi
Luka u Trstu u koju mađarska država ulaže preko 200 miliona evra, biće u punom kapacitetu do 2028. godine, najavio je državni sekretar Ministarstva spoljnih poslova i trgovine Levente Magjar, prenosi agencija MTI. Gradnja je započela prošloe nedelje kad su objavljeni i brojni detalji oko ove investicije. Nakon obilaska lokacije, Magjar je rekao da područje od 30 hektara na kojem se gradi ima 650 metara obale a nova luka će imati kapacitet za 78.000 TEU tereta godišnje.
Niknuće i logistički centar
Dodao je da je velik deo mađarskog izvoza namenjen trgovačkim partnerima izvan Evrope isporučen morem. Mađarskoj državnoj kompaniji Adria Port Zrt. poveren je razvoj projekta luke Trst. Očekuje se da će postrojenje vredno preko 200 miliona evra biti operativno do 2028. godine a na lokaciji je planiran i logistički centar kako bi se olakšalo kretanje robe. Trst je strateško mesto za mađarsku morsku luku, s obzirom na njegovu blizinu i pouzdanu železničku i putnu vezu sa Mađarskom.
Državni sekretar je rekao da je obavio važne razgovore s predstavnicima italijanske vlade, uključujući i zamenika ministra za infrastrukturu i promet Edoarda Riksija, koji je bio partner u celom procesu izgradnje luke i koji će pomoći mađarskim izvoznicima i kompanijama da za nekoliko godina budu efikasniji na svetskom tržištu.
Mađarska je još 2019. godine potpisala sporazum o uspostavi luke i logističke baze u Trstu koji ima jednu od najvećih luka na Mediteranu. Cilj sporazuma je da se olakša pristup mađarskim kompanijama izvoznim tržištima.
Državni sekretar istaknao je da Mađarska svake godine izveze tereta u vrednosti od oko 60.000 milijardi forinti (150 milijardi evra), a većina njih iz Evrope odlazi morem.
- Ako zemlja nema svoj izlaz na more i lučke kapacitete, uvek će biti prepuštena na milost i nemilost. Želeli bismo da promenimo ovu situaciju, jer Mađarska, kao 34. najveći izvoznik u svetu, mora da ima kanale za povezivanje sa globalnim lancima snabdevanja na najefikasniji način, za otvaranje radnih mesta, za efektivniji mađarski izvoz i za pomoć mađarskim kompanijama da posluju - rekao je Levente Magjar.
Podsetio je da je Mađarska porazom u Prvom svetskom ratu bila prisiljena da napusti Jadransko more.
Saradnja sa Bugarskom
Mađarska je ne tako davno intenzivirala saradnju sa Bugarskom kada je u pitanju pristup moru. Prošlog meseca, mađarski ministar nacionalnoe ekonomije Marton Nagi sastao se sa bugarskim predsednikom Rumenom Radevom na ekonomskim razgovorima. Tada su potpisani sporazumi o saradnji u sektoru prometa. Partnerstvo će dovesti do stvaranja pojednostavljenog logističkog i prometnog koridora koji povezuje mađarska preduzeća sa bugarskim lukama i slobodnim zonama u Crnom moru.
Mađarska vlada rekla je da je Bugarska ključni partner za njezinu energetsku sigurnost, osiguravajući tranzitnu rutu za snabdevanje ruskim, turskim i azerbajdžanskim prirodnim plinom plinovodom, prenosi Poslovni dnevnik.
(Telegraf Biznis)
Video: Šta je sve lakše preko eUprave?
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.